Transportatorii rutieri, trasi pe dreapta de o contestatie a unei firme cu 4 microbuze inchiriate

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Transportul rutier de persoane risca sa intre in colaps din prima zi a noului an", a tras un semnal de alarma Federatia Patronala a Transportatorilor din Romania. Din cele 3500 de firme inscrise la

"Transportul rutier de persoane risca sa intre in colaps din prima zi a noului an", a tras un semnal de alarma Federatia Patronala a Transportatorilor din Romania. Din cele 3500 de firme inscrise la obtinerea licentelor de transport, una singura a contestat si a obtinut suspendarea metodologiei de atribuire a traseelor de transport rutier de persoane. E vorba de o firma de apartament, GVM Trans Grup SRL, infiintata acum trei luni, al carei parc auto contine patru microbuze inchiriate. Restul transportatorilor, care asteptau marti atribuirea electronica a traseelor pentru 2005, au primit seara vestea proasta ca nu-si pot ridica licentele. Motivul e dat de hotararea Curtii de Apel Bucuresti care a dispus suspendarea metodologiei de atribuire pana la solutionarea pe fond a actiunii deschise in contencios administrativ de catre firma de apartament. "De la 1 ianuarie 2005 suntem nevoiti sa ne incetam activitatea sau sa ne transformam cu totii in infractori deoarece Codul penal pedepseste cu inchisoarea de la 6 luni la 1 an efectuarea transportului rutier fara licenta de transport pentru traseu", a declarat Ilie Cobrescu, presedintele Federatiei Patronale a Transportatorilor Rutieri din Romania. Consecintele sunt dintre cele mai grave, atat pe plan economic, cat si pe plan social. Majoritatea transportatorilor au microbuzele luate in leasing, asa ca, in eventualitatea in care vor fi nevoiti sa-si tina masinile in garaje, nu vor mai putea achita ratele. Angajatii a peste 6500 de firme de transport risca sa fie trimisi in somaj, iar sute de mii de oameni care folosesc zilnic cursele regulate ale microbuzelor nu vor mai avea cu ce sa se duca la slujba. Suspendarea licentelor pica intr-un moment extrem de prost, in lipsa unui guvern care sa poata da o ordonanta de urgenta ce ar putea acoperi vidul legislativ ce ameninta activitatea transportatorilor. Singura solutie gasita de juristii Federatiei Transportatorilor Rutieri e prelungirea licentelor de transport existente de catre ministrul Transporturilor. Insa se pare ca transportatorii au fost adusi in pragul colapsului cu buna stiinta. Se ajunge astfel exact in aceeasi situatie creata de Ordonanta de Urgenta nr. 46, data si pe urma retrasa cu scuze de ex-prim-ministrul Adrian Nastase! Actul normativ inchidea practic piata transportatorilor rutieri stipuland prelungirea licentelor de executie pentru traseele judetene si interjudetene deja existente, scotand din competitie pe toti cei care ar fi dorit sa-si deschida noi firme de transport. Semnalul dat de Adevarul l-a determinat pe fostul premier Adrian Nastase sa retraga ordonanta de urgenta, iar firmele si-au cumparat mai multe microbuze cu gandul de a obtine mai multe licente pe noi trasee. Evidentele Registrului Auto Roman arata ca, in ultimele trei luni, firmele transportatoare au cumparat nu mai putin de 3000 de noi microbuze. Chiar si in eventualitatea in care Miron Mitrea va aproba prelungirea licentelor de transport, firmele care au luat in leasing noi microbuze le vor tine trase pe dreapta din simplul motiv ca nu vor mai putea obtine noile trasee pe care trebuiau sa circule! Pagubele produse de contestatia facuta de firma GVM Trans Grup SRL sunt greu de evaluat. Cert este ca, in eventualitatea in care firmele ce au investit in noi microbuze pentru a constata acum ca n-au ce sa faca cu ele n-au cum sa-si recupereze banii pierduti de la fantomaticul reclamagiu. Conform Registrului Comertului, sereleul isi are sediul in Bucuresti, pe str. Rauseni nr. 5 bloc 17 sc. 2 etaj 3 ap. 23 sector 2 si ii are ca asociati pe Gheorghe Soare, Vasile Dimulescu si Marian Bonta. "Noi n-am reusit sa luam legatura cu ei. Am fost la adresa respectiva, am batut la usa si nu ne-a raspuns nimeni. Nu stim cine sunt domniile lor. Oricum, prioritar pentru noi e sa obtinem prelungirea licentelor pentru a ne putea trimite masinile pe trasee anul urmator. Altfel, ne vom tine soferii angajati numai ca sa aiba cine conduce masinile la mitingurile ce vor urma. Dupa aceea ne vom interesa si de soarta acestei firme care a contestat metodologia", ne-a declarat presedintele Federatiei Transportatorilor Rutieri, Ilie Cobrescu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite