Traian Băsescu, în a doua inspecţie pe Valea Oltului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fără să-Şi anunŢe vizita, Traian Băsescu a fost din nou, ieri după-amiază, pe Valea Oltului, acolo unde au căzut stânci care au blocat DN 7 şi calea ferată Râmnicu Vâlcea-Sibiu. După

Fără să-Şi anunŢe vizita, Traian Băsescu a fost din nou, ieri după-amiază, pe Valea Oltului, acolo unde au căzut stânci care au blocat DN 7 şi calea ferată Râmnicu Vâlcea-Sibiu. După ce, joi, "a luat cunoştinţă" de situaţia din teren, ieri, preşedintele Băsescu a dorit să vadă cum se acţionează pentru stabilizarea stării de fapt, astfel încât circulaţia rutieră şi cea feroviară să poată fi reluate.
Nici de această dată însă nu s-a precizat când anume va fi reluată circulaţia rutieră. Tot ceea ce s-a spus este că, "într-o zi-două, este posibil ca maşinile de până la 3,5 tone să poată circula pe o singură bandă". În plus, s-a specificat că, atunci când se va relua circulaţia rutieră, se va face numai pe timp de zi, iar noaptea numai în situaţia în care nu vor mai cădea stânci de pe versanţi timp de 48 de ore. Ceea ce s-a făcut până acum în zona afectată nu garantează stabilitatea versantului şi, implicit, asigurarea circulaţiei. S-au efectuat mai multe dinamitări, dar acestea nu au ajutat la normalizarea circulaţiei rutiere şi feroviare. Băsescu le-a spus din nou celor prezenţi că va reveni pe Valea Oltului, pentru a vedea cum se desfăşoară lucrările şi pentru a le impulsiona, ca totul să revină la normal. Băsescu a amintit pierderile economice pe care le suferă România din cauza închiderii circulaţiei pe Valea Oltului, deoarece ţările din Balcani folosesc alte trasee pentru Europa de Vest şi invers.
PreŞedintele a intrat Şi în saramură
Traian Băsescu s-a oprit, ieri, şi la Ocnele Mari. După ce a discutat cu specialiştii, preşedintele a fost abordat de un grup de oameni care i-au cerut să li se spună ce se întâmplă. "De zece ani, stăm cu sufletul la gură şi nu ne spune nimeni nimic. A fost aici şi Iliescu, acum aţi venit dv. şi avem încredere în dv., dar vrem să ştim ce faceţi cu noi". Preşedintele Traian Băsescu le-a spus cetăţenilor că este pentru exploatarea sării necesare pentru funcţionarea combinatului, dar şi pentru strămutarea locuitorilor. În legătură cu evaluările care s-au făcut şi plata despăgubirilor, preşedintele României optează, pentru cei sinistraţi, pentru construirea de locuinţe de aceeaşi valoare, cea mai ridicată, pentru a nu mai fi discuţii de ce unul primeşte mai mult şi altul mai puţin. Situaţia de la Ocnele Mari a provocat numeroase scufundări de pământ, ceea ce a condus la strămutarea în timp a peste 100 de familii. În decembrie anul trecut, au avut loc noi scufundări şi evacuări de saramură, spre disperarea locuitorilor de aici.

Transportatorii cheltuiesc peste 630.000 euro/zi ocolind Valea Oltului
Peste 630.000 euro este paguba pe care o suportă zilnic cele aproximativ 20.000 de autovehicule care nu mai pot circula pe Valea Oltului. Maşinile sunt obligate astfel să circule pe ruta ocolitoare de pe Valea Prahovei (de regulă, prin Braşov - Cheia), care însumează aproximativ 200 kilometri pentru un drum dus-întors. Aceasta înseamnă un consum suplimentar de combustibil pentru aproximativ 10.000 de maşini grele şi tot atâtea autoturisme, potrivit estimărilor specialiştilor de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). La un consum mediu de 30 litri/100 km în cazul unui TIR, respectiv 8 litri/100 km pentru un autoturism, rezultă un plus de 60 litri de motorină, respectiv 16 litri de benzină. Numai parcul de maşini grele al Asociaţiei Transportatorilor Rutieri din Construcţii (ATRC) însumează 500 de TIR-uri. Şoferii acestora sunt obligaţi să parcurgă ruta ocolitoare, cheltuind astfel, în total, aproape 25.000 euro zilnic. Estimarea costurilor suplimentare induse de închiderea circulaţiei pe Valea Oltului este evidenţiată în tabelul alăturat.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite