Traian Basescu si PSD-ul - atarnati de tramvaiul Bucur 1

0
Publicat:
Ultima actualizare:

PSD-ul zice ca parintele proiectului este Dan Ioan Popescu, iar Basescu sustine ca e o creatie a municipalitatii

Inaugurarea prototipului de tramvai Bucur 1 a fost un prilej pentru reprezentantii politici ai administratiei Capitalei de a se impauna cu aportul fiecaruia la proiect. Noul tramvai a reusit sa-i adune laolalta pe primarul general Traian Basescu, primarii de sector si consilierii majoritari ai PSD. Ieri la pranz, primarul Capitalei a fost primit la capatul liniei 41 de directorul RATB, Traian Neghirla, de primarul sectorului 1, Vasile Gherasim, si de consilierul Victor Stan, seful Comisiei municipale de transporturi. Desi Dan Ioan Popescu, seful organizatiei bucurestene a PSD, avea in agenda aceasta inaugurare, el nu a mai venit cand a aflat ca vine si primarul general. Asa ca Basescu s-a urcat bucuros in cabina tramvaiului pentru a "taia" panglica inaugurala, cu botul vehiculului. Apoi tramvaiul realizat de Uzina de reparatii (URAC) a regiei bucurestene de transport in comun a facut prima cursa pe traseul liniei 41. Organizatia PSD Bucuresti a distribuit insa presei un comunicat prin care sustine ca proiectul Bucur 1 a fost demarat si sustinut de presedintele PSD Bucuresti, Dan Ioan Popescu, iar din ianuarie 2004 tramvaiul va intra in productie de serie. Prin aceasta, Departamentul de politici industriale al PSD urmareste - se mai spune in comunicat - rezolvarea problemelor de transport si adaptarea la standardele europene a transportului urban al Capitalei. Pesedistii spun ca au mai avut proiectul unui autobuz, UDAN 2002, care are caracteristicile si performantele cerute de UE. In final, comunicatul PSD ii asigura pe bucuresteni ca Dan Ioan Popescu are intentia ferma de a finaliza in decursul anului 2004 a treia etapa a proiectului, tramvaiul Bucur 2. Nici liderul democrat nu s-a lasat mai prejos. Inainte de inaugurare, a declarat: "Acest tramvai se realizeaza cu fonduri de la bugetul municipal, alocandu-se in acest an 250 de miliarde de lei. Viitorul prototip va avea o rampa hidraulica pentru persoanele cu handicap. Noi finantam aceste proiecte, intrucat municipalitatea trebuie sa stimuleze sistemele de transport nepoluante". El a amintit ca pesedistii i-au blocat fondurile BEI pentru acelasi proiect, prin care voia sa modernizeze cateva zeci de tramvaie Tatra. Bucur 1 este un tramvai realizat de cercetatorii bucuresteni si de lucratorii de la URAC. El are capacitate medie, de 188 de locuri, o caroserie moderna, fara suduri, are un dispozitiv special de dirijare a circulatiei, o "cutie neagra", care inregistreaza toate evenimentele si modul de conducere, consumurile, precum si un dispozitiv de diagnosticare a posibilelor defecte ce ar interveni in sistemul electric sau mecanic. Directorul RATB spune ca toate aceste caracteristici reduc costurile de exploatare cu 20-25 la suta, iar consumul energetic este diminuat cu 35 la suta. "Tramvaiul va fi introdus la inceput pe liniile mai putin solicitate, cum ar fi 8 si 35, si va circula cu o viteza de 60 km pe ora. Costurile prototipului s-au ridicat la 450.000 de euro, dar productia de serie va scadea, probabil, pretul acestui tramvai. In trei ani vor fi realizate aproape 63 de tramvaie", a spus Neghirla.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite