Traficanti belgieni de droguri au pus ochii pe 44 hectare din terenul Primariei Campia Turzii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Seful Serviciului de Integrare Europeana din Primarie, Ludovic Moldvoy, i-a alimentat cu informatii confidentiale despre potentialii concurenti, pentru a le inlesni castigarea licitatiei de vanzare a terenului

O suprafata de 44 de hectare din proprietatea privata a orasului Campia Turzii este scoasa la vanzare printr-o licitatie programata pentru 16 iulie, cu scopul de a se dezvolta acolo o zona industriala. Prima sansa pare a o avea o firma belgiana cu profil chimic, al carei patron se afla de sapte luni dupa gratii, fiind condamnat pentru trafic de droguri sintetice. Pentru a ajunge in faza finala a procesului de licitatie, belgianul a beneficiat de informatii confidentiale din interiorul primariei, mai exact de la seful Serviciului de Integrare Europeana, Ludovic Moldvoy.
O suspecta imbunatatire a ofertei
Acum mai bine de un an, Primaria Campia Turzii intentiona sa faca pe terenul cu pricina un parc industrial, insa procedurile birocratice si dificultatile de a cofinanta proiectul din bugetul local au dus la abandonarea acestei idei. Atunci s-a pus problema vanzarii la licitatie a terenului catre un investitor puternic, care sa-si dezvolte acolo propria sa afacere, dar sa fie in masura sa atraga si alti potentiali investitori. Pe la inceputul verii trecute, isi facea aparitia la Campia Turzii Andre Sylvain Moors, patronul firmei Tigro Industries din Overpelt, Belgia, interesat sa cumpere terenul si sa investeasca acolo 4 milioane de ero. Tigro Industries este o firma de logistica in domeniul chimic: preia en-gros de la producatori chimicale dintre cele mai diverse - de la ingrasaminte pana la medicamente - si le ambaleaza si distribuie in functie de cerintele detailistilor. Asa ceva vrea sa faca Moors si la Campia Turzii. Primaria a gandit vanzarea terenului in doi pasi: mai intai o preselectie a candidatilor, in functie de suma ce se angajeaza sa o investeasca, urmata de licitarea propriu-zisa a pretului terenului. O prima preselectie a avut loc pe 24 aprilie 2004, cand s-au prezentat trei ofertanti. Belgienii de la Tigro Industries s-au oferit sa investeasca 4 milioane de euro, o alta firma belgiana, Essers, specializata in transporturi, a avansat suma de 35 de milioane de euro, iar firma clujeana Amilux doar 2 milioane de euro. Important de precizat e faptul ca analizarea ofertelor s-a facut in absenta reprezentantilor celor trei firme, astfel incat nici unul dintre ei sa nu cunoasca, in acel stadiu, ofertele concurente. Comisia de evaluare, prezidata de primarul Ioan Vasinca si formata din consilieri locali si functionari ai primariei, a constatat insa ca Tigro Industries si Amilux nu aveau depus cazier fiscal si a decis reluarea preselectiei pentru data de 7 mai. La a doua preselectie, s-au prezentat doar Essers si Tigro. In mod surprinzator, Tigro si-a imbunatatit in mod semnificativ oferta privind investitiile, urcand-o de la 4 la 40 de milioane de euro si adjudecandu-si astfel punctajul maxim. Cum nici oferta Essers, de 35 de milioane de euro, nu era de lepadat, ambele firme au fost calificate pentru faza a doua, licitatia cu strigare pe pretul terenului, care va avea loc pe 16 iulie. Ramane totusi o intrebare: de unde atata inspiratie pe cei de la Tigro de a-si inzeci oferta, astfel incat sa-i devanseze pe cei de la Essers? Un posibil raspuns s-ar putea gasi in activitatea mai putin oficiala a unuia dintre membrii comisiei de licitatie: Ludovic Moldvoy, seful Biroului de Integrare Europeana din Primaria Campia Turzii.
"Cartita" turna tot
Iata ce ii scria el lui Andre Sylvain Moors, patronul de la Tigro, intr-un e-mail datat 7 iulie 2003: "Stimate domn, Primarul si cu mine vom fi in Olanda in perioada 19 - 22 sau 23 iulie si credem ca ar fi o oportunitate sa va vizitam. Anuntati-ma daca e posibil". Vizita a avut intr-adevar loc, dupa cum ne-a confirmat insusi primarul. Mesajul insa continua: "Am de asemenea si niste informatii confidentiale pentru dvs. Autostrada Budapesta - Bucuresti va trece prin apropierea Campiei Turzii si va fi terminata in 2009. Lucrarile incep in 2004". La mijlocul lui iunie 2004, premierul Adrian Nastase a inaugurat exact tronsonul ce trece prin apropierea Campiei Turzii. Ludovic Moldvay mai ofera o informatie confidentiala: "Investitorii francezi au fost pe aici si asteapta un raspuns de la noi. Domnul Parisot si-a trimis fiul si ginerele pentru a inspecta terenul". Este vorba de Jean Claude Parisot, patronul firmei frantuzesti Parisot Meubles si proprietarul unei fabrici de mobila din Sebes. In vara anului trecut, Parisot era de asemenea interesat sa cumpere terenul pe care pusese ochii belgianul Moors, insa in cele din urma a renuntat. In continuarea mesajului, Ludovic Moldvoy ofera informatii despre firma Agroser (fostele sere ale orasului), aflata chiar in vecinatatea terenului in discutie: "Stiu despre interesul dumneavoastra de a prelua Agroser si am facut unele investigatii. Ei au cumparat fosta societate de stat cu 642.600 USD. Proprietari sunt d-na Schutz (cu multe contacte la inalt nivel guvernamental si o buna specialista) si d-l Dascalu (un colonel din fostul serviciu secret romanesc - e foarte istet). Cei doi fac o buna echipa (preluarea serelor a fost finantata de niste turci). La acest moment, firma pe care o conduc se confrunta cu unele probleme. Va trimit cateva articole aparute in judetul Dolj, acolo unde au ei sediul central al firmei. Va rog sa nu spuneti nimic nimanui despre acest mesaj. Cu sinceritate, Lolly". Mesajul avea atasate doua articole nu tocmai favorabile despre alte afaceri ale patroanei de la Agroser, Maria Schutz. In momentul in care a fost confruntat cu acest document, lui Ludovic "Lolly" Moldvoy i-a pierit graiul si i s-au aburit ochii. Nu a negat paternitatea mesajului, insa a ingaimat o explicatie confuza, din care rezulta ca informatiile pe care le-a oferit erau publice, dar ar fi trebuit sa ramana confidentiale. A incercat inutil sa afle cum am intrat in posesia acestui mesaj si, evident, a negat ca el ar fi fost cel care ar fi oferit firmei Tigro Industries informatii privind oferta financiara pe care cei de la Essers au avansat-o la preselectie.
Condamnat pentru trafic cu precursori de Ecstasy
Andre Sylvain Moors n-a mai dat prin Romania din noiembrie anul trecut. Demersurile din ultimele luni, legate de licitatie, au fost preluate de unul dintre fiii sai, Bart Moors. Potrivit ziarului belgian "Het Belang Van Limburg", Andre Moors si un alt fiu al sau au fost arestati la inceputul lui decembrie 2003, fiind invinuiti de "furnizarea mai multor tone de chimicale pentru laboratoarele de droguri, produse ce se folosesc la fabricarea de Ecstasy si a altor droguri sintetice". Pe 7 mai, Andre Sylvain Moors a fost condamnat la 3 ani de inchisoare si plata unei amenzi de 12.500 de euro, iar fiul sau la trei ani si jumatate de inchisoare si 15.000 de euro amenda. Autoritatile de la Campia Turzii par total vulnerabile fata de intentiile unei familii cu asa cazier de a-si dezvolta o afacere in zona. Primarul spune ca i-au ajuns la urechi ceva zvonuri despre condamnarea lui Moors si a anuntat Politia Cluj. "De la Crima Organizata mi s-a spus sa cer detalii de la autoritatile belgiene. Am trimis acolo o scrisoare, insa nu am primit inca raspuns. Daca nu vine nimic, ma duc cu licitatia inainte, ce sa fac?" - afirma primarul Ioan Vasinca. Iar "cartita" belgianului, Ludovic Moldvoy, spune ca nu stie nimic despre condamnare, a auzit doar niste zvonuri prin primarie, insa nu le-a dat importanta.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite