Trafic de coşmar în nordul Bucureştiului
0şi ameninţări la adresa guvernanţilor a atins "apogeul" în orele de vârf, când în principalele intersecţii maşinile circulau bară la bară sau abia se mişcau din loc. Iar dacă încerca
şi ameninţări la adresa guvernanţilor a atins "apogeul" în orele de vârf, când în principalele intersecţii maşinile circulau bară la bară sau abia se mişcau din loc. Iar dacă încerca cineva să iasă din rând, putea fi "linşat" cu uşurinţă de ceilalţi şoferi. Poliţia Rutieră a intervenit cu număr mărit de agenţi, care au făcut faţă cu greu problemelor apărute în trafic, dar au reuşit în cele din urmă să fluidizeze, cât de cât, circulaţia. Cei care vor să ajungă la aeroport sau spre Ploieşti, trebuie să aleagă în continuare rutele ocolitoare: Bulevardul Aviatorilor-Strada Nicolae Caramfil-Bulevardul Aerogării sau Bulevardul Poligrafiei-Pasajul Jiului-Strada Băiculeşti-şoseaua Străuleşti-Bulevardul Ion Ionescu de la Brad. Nici cei care au ales să meargă cu mijloacele de transport în comun, deja neîncăpătoare, nu au avut mai mult noroc, mai ales că şi acestea circulă tot pe traseele deviate. Există însă şi o veste bună pentru bucureşteni. Directorul general CFR SA, Constantin Axinia, a declarat ieri pentru Rompres, că noul pod de cale ferată care traversează şoseaua Bucureşti-Ploieşti va fi montat cu trei zile mai repede, astfel încât circulaţia rutieră ar putea fi reluată în jurul datei de 16 octombrie, şi nu 19 octombrie, aşa cum fusese anunţat iniţial.
şoseaua Bucureşti-Ploieşti va rămâne calvarul şoferilor şi anul viitor
Ieşirea din Bucureşti spre DN1, prin nordul Capitalei va fi un adevărat chin, atât toamna asta, dar şi anul viitor. După aceste zile, în care traficul este oprit între Casa Presei şi Ion Ionescu de la Brad, SNCFR a mai cerut Primăriei Capitalei încă o săptămână de restricţionare a circulaţiei autovehiculelor, perioadă în care va fi montat noul pod. "În zece zile, ei trebuie să scoată podul vechi, altfel vor plăti penalizări usturătoare. După aceea vor mai solicita o restricţionare a traficului pentru încă şase zile, timp în care se vor monta noile panouri ale podului", a declarat viceprimarul general Răzvan Murgeanu. El nu a precizat însă şi perioada în care şoferii vor fi nevoiţi să mai ocolească încă o săptămână zona. Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, argumentul societăţii de căi ferate pentru schimbarea podului este că acesta nu mai prezenta siguranţă în exploatare. Vestea bună este că, după montarea noului pod, trenurile vor circula de la Bucureşti spre Constanţa cu o viteză de 160 de kilometri pe oră, a precizat Murgeanu.
şantierul din zona de nord a Capitalei nu se termină însă în toamna aceasta. De la primăvară, şoseaua Bucureşti-Ploieşti va deveni din nou şantier. Atunci vor începe lucrările pentru construirea unui pasaj subteran între podul Băneasa şi Aeroportul Băneasa. "Se va face o variantă de ieşire pe DN 1, astfel încât maşinile să poată circula spre Ploieşti cu 90 de kilometri pe oră", a spus Murgeanu. În ultimii 15 ani, traficul la ieşirea din Bucureşti spre DN 1 a crescut de trei ori.