Trafic cu autorizatii internationale de transport

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Carausii spun ca autorizatia CEMT se cumpara la negru cu 8.000 de dolari

Trafic cu autorizatii internationale de transport (CEMT) - este noua acuza adusa Autoritatii Rutiere Romane de catre operatorii rutieri. Scandalul a izbucnit din nou in curtea ARR, dupa ce carausii romani au descoperit ca acordarea autorizatiilor CEMT s-a facut "pe baza de pile si spaga". Afacerea cu autorizatiile eliberate de Comisia Europeana a Ministrilor de Transporturi este deosebit de profitabila: cei din bransa spun ca spaga la ARR pentru obtinerea unui astfel de document a ajuns la 8.000 de dolari bucata. In domeniu, autorizatia CEMT a devenit o raritate de care se bucura doar protejatii directorului ARR, Florin Suciu. Documentul se elibereaza de catre comisie tocmai pentru a-i stimula pe transportatori sa achizitioneze camioane nepoluante, de tip Euro 3 sau Euro 4. In Romania, aceste autorizatii ar trebui sa ajunga la acele firme de transport care au in dotare parcuri de ultima ora. Cu CEMT, carausii scapa de plata unui numar de taxe si pot intra fara probleme vamale in orice tara din Occident. In plus, autorizatia - valabila timp de un an - este gratuita, ceea ce inseamna o mana cereasca pentru transportatori. Numai ca CEMT-urile sunt puse la dispozitia ARR-ului - institutie care are obligatia de a le imparti. Aici incep neregulile, iar carausii acuza autoritatea ca, in ultimul timp, autorizatiile internationale au fost directionate catre anumite firme care au platit "comisionul" in dolari. Ba, mai mult, conform transportatorilor, autorizatiile au ajuns si la societati care nu aveau in parc camioane standard pentru obtinerea CEMT-ului. Acestea nu fac altceva decat sa aprovizioneze piata neagra a CEMT-urilor. In urma cu cateva luni, un transportator din Bucuresti, exasperat ca nu obtine autorizatia CEMT, a intrat cu forta in biroul sefului ARR si l-a luat la bataie. Rezultatul: operatorul a primit (dupa luni de asteptare) trei autorizatii! Carausii sustin ca singura solutie pentru stoparea traficului cu autorizatii de transport internationale ar fi aparitia unei institutii neutre care sa imparta aceste documente. "In Vest nu s-ar pomeni ca un serviciu ca ARR sa fie cel care se ocupa cu autorizarea. Acolo, aceasta operatiune este realizata de catre o institutie neutra aflata sub controlul statului si al societatii civile", mai spun transportatorii. Acestia mai vorbesc ca si in domeniul transporturilor de persoane lucrurile par necurate. ARR sustine ca in acest domeniu nimeni nu poate contesta, deoarece licitatiile au fost on-line. Numai ca marii castigatori sunt tot protejatii. Printre acestia s-ar afla si firma C&I, care ar fi sustinuta - asa cum spun carausii - de consilierul local Victor Stan. O alta ar fi Filaret S.A., unde activa deputata PSD Aura Vasile. Referitor la acest caz, nimeni din conducerea ARR nu a fost, ieri, de gasit pentru a raspunde la noile acuze aduse de catre operatorii de transport. Castigatorii licitatiei "on-line" sunt vechi cunostinte ale sefului ARR: in urma cu mai multi ani, directorul Florin Suciu era subalternul lui Victor Stan la confederatia "Fratia". Aura Vasile este colega de partid cu directorul ARR, iar in trecut cei doi au colaborat, avand in vedere ca Suciu era reprezentant al sindicalistilor, iar Aura Vasile al patronatului. De altfel, in conducerea ARR sunt alti patru ex-sindicalisti ai Fratiei, acestia fiind completati de alti cinci "colegi" cu functii importante in Ministerul Transporturilor, care se ocupa, printre altele, si de coordonarea ARR!

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite