Tractorul, Roman si ARO primesc "verde" la privatizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* Contractele vor fi semnate, vineri, la APAPS, cu Landini pentru Tractorul, Crosslander pentru ARO si Pesaka Astana pentru Roman * O veste buna pentru salariatii de la Tractorul: Landini se angajeaza sa mentina, in urmatorii 5 ani, 3.300 de angajati * Si salariatii de la Roman vor avea de lucru: Pesaka Astana a comandat deja 900 de camioane

Pe tot parcursul zilei de ieri, pana seara tarziu, la Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului s-a lucrat intens pentru finalizarea contractelor de privatizare a celor trei societati mari, aflate in dificultate financiara: Tractorul, Roman si ARO. "Pentru toate cele trei societati, contractele in forma finala vor fi prezentate spre avizare, in sedinta de joi a Executivului, urmand ca ele sa fie semnate, vineri, la sediul Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului" - a declarat, pentru Adevarul, Gheorghe Musliu, vicepresedinte al APAPS. Pentru Tractorul, contractul va fi semnat cu firma italiana Landini, pentru ARO cu compania americana Crosslander, iar pentru Roman cu firma malaysiana Pesaka Astana. Fara a intra in detaliile contractelor, Gheorghe Musliu a tinut sa precizeze ca pentru salariatii de la Tractorul are o veste buna, si anume ca firma Landini s-a angajat sa mentina, pentru urmatorii 5 ani, un numar de 3.300 de angajati. Acest lucru va fi posibil, deoarece, in unele sectii, precum turnatoria, Landini va produce piese necesare pentru fabricarea produselor sale in celelalte unitati de productie, pe care le detine in Europa si in alte zone. Si salariatii de la Roman vor avea de lucru, cel putin o perioada: in perspectiva preluarii acestor uzine, sub forma unui parc industrial privat, Pesaka Astana a comandat, deja, doar in cursul acestei saptamani, fabricarea a 900 de camioane. "Dupa preluare, Pesaka va inchiria sau va concesiona o parte din spatiile de productie de la Roman unor investitori romani sau straini, care vor folosi tot forta de munca de pe aceasta platforma industriala" - a precizat Musliu. In fine, cumparatorul uzinelor ARO, firma Crosslander, a construit deja o linie de asamblare a automobilelor ARO, in Brazilia, unde a investit circa 18 milioane de dolari. Intr-o prima etapa, caroseriile fabricate la Campulung Muscel vor fi "echipate" in Brazilia cu motoare Ford, dotate cu accesorii si echipamente moderne, si vor fi vandute, cu predilectie in America Latina si in America Centrala. Ramane de vazut daca atat Roman, cat si ARO vor putea face fata in viitorii ani concurentei acerbe care exista azi, in intreaga lume, in domeniul productiei si comercializarii automobilelor.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite