Timpul costă bani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ceasurile mari, bărbăteşti şi destul de scumpe sunt marca unei femei moderne Femeile moderne ştiu nu numai să-i convingă pe soţii lor să le cumpere ceasurile cele mai scumpe, dar

Ceasurile mari, bărbăteşti şi destul de scumpe sunt marca unei femei moderne

Femeile moderne ştiu nu numai să-i convingă pe soţii lor să le cumpere ceasurile cele mai scumpe, dar chiar şi să le cedeze ceasurile lor.

Gusturile în materie de ceasuri au evoluat substanţial în ultimii ani. Ceasurile fine, preferabil din aur sau măcar placate cu acest material, nu mai tentează femeia modernă. Ceasurile la modă trebuie să fie de dimensiuni mari, cu cât mai multe accesorii şi curele colorate.

Clasica brăţară din metal sau piele maro este de mult perimată şi nu mai poate oferi vârful de vânzări al unei firme de ceasuri. Până de curând, Diesel era singura firmă care propunea şi o linie de ceasuri cunoscută publicului larg pentru modelele mari, pătrăţoase pe care le recomanda. Marca Fossil a realizat o colaborare interesantă cu designerul Philipp Starck, care se specializase pe aceeaşi linie supradimensionată pe care a completat-o în acest an cu modele compacte, din material plastic, cu un design special.

Ultimul model de ceas cu brăţară metalică lată de patru centimetri al designerului Calvin Klein poate fi observat la mâna multor compatrioate. Cât despre ceasurile şi accesoriile Swatch, cu variantele lor foarte creative, acestea nu mai sunt un secret pentru nimeni. Dacă vă pasionează un ceas care are brăţara dintr-un cablu colorat care aduce a fir de telefon şi care se înfăşoară de câteva ori în jurul mâinii, aceasta este firma pe care trebuie să o alegeţi. Fireşte că dacă încă nu aţi reuşit să renunţaţi la preferinţa pentru modelele clasice sau ceva mai feminine, există variante şi în această direcţie.

Cu toate acestea, dacă tot alegeţi această firmă, care oferă un raport destul de bun preţ-calitate, este bine să vă îndreptaţi atenţia către un model mai puţin obişnuit. Ceasul clasic, fin este o specie pe cale de dispariţie chiar şi de la mâna femeilor cu gusturi ceva mai tradiţionale.

Rolexul săracilor: ceasul "Tudor"

Cei care nu îşi pot permite o marcă premium cum este Rolex pot apela la varianta mai ieftină a acestuia, scoasă pe piaţă de aceiaşi producători, ceasul Tudor. Asta ca nimeni să nu mai fie tentat să cumpere faimoasele Rolexuri care se vând în zona Piaţa Romană, contra sumei modice de 50 RON.

"Foarte importante sunt accesoriile", ne spune Adrian Stoican, directorul general al firmei Helvetansa. "O curea albă sau bijuterii, accesorii strălucitoare sau chiar nuanţe tari sunt câteva din caracteristicile care atrag cel mai mult clientele noastre. Important este ca ceasul să aibă o talie mare, pentru că acum toate doamnele par să prefere ceasurile de acest gen", explică Adrian Stoican.

Suma de 5.000 de euro este una pe care multe românce nu ezită să o scoată din buzunar în schimbul unui ceas de firmă la mână. Această categorie de produse reprezintă aproximativ 30% din valoarea încasărilor unei firme de ceasuri şi accesorii din Bucureşti. Fie că este Cartier sau Baume&Mercier, un ceas sport, de tip bărbătesc, a devenit ultima marcă a statutului social al româncelor. "Deja, un ceas de 42 de milimetri, care până acum ceva timp era considerat mare, este la ordinea zilei", povesteşte Stoican.

Marii producători de ceasuri de lux au sesizat faptul că bijuteriile şi accesoriile în general au o mare valoare în momentul acesta pe piaţă, aşa că şi-au îndreptat atenţia şi către aceste sectoare. Firma Swatch, de pildă, patronează secţiunea de bijuterii şi ceasuri de la Calvin Klein, linie care s-a bucurat, de altfel, de mare succes de piaţă. Pe de altă parte, mulţi dintre bijutierii de astăzi sunt ceasornicarii de ieri şi invers.

Astfel, Chaumet, bijutierul-furnizor al lui Napoleon, este astăzi mai cunoscut pentru linia sa de ceasuri. Pe de altă parte, firma Piaget, care produce şi bijuterii, este de fapt unul dintre cei mai vechi producători de ceasuri.

Cu cât mai accesorizat, cu atât mai bine

Inventivitatea nu mai cunoaşte măsură. Dacă Piaget a venit cu accesorii inspirate de un cazinou, din care nu lipsesc inelele în formă de zaruri şi ceasurile-ruletă, Swatch, firmă pe care mulţi şi-o pot permite, a demarat o campanie pentru colecţia în care majoritatea accesoriilor şi-ar fi găsit cu uşurinţă locul într-o livadă cu fructe. De la cercei cireşe până la colier măr. Cu toate acestea, numele grele din industrie, cum este Patek Phillippe de pildă, nu riscă în a oferi mai mult de o brăţară albă la un ceas mare, este drept cu diamante.

Tendinţe

-Cadran mare, care ajunge deseori la o grosime de peste 40 de milimetri, cât mai accesorizat

- Curea albă sau în culori puternice, acide, albastru, portocaliu sau chiar albastru electric

- Accesorii asortate cu ceasul, brăţară, inel sau chiar pandantive care sunt aplicate pe cureaua acestuia

- Cadran de formă pătrată sau dreptunghiulară

- Câteva variante de curele care pot fi schimbate cu uşurinţă pentru a fi asortate la ţinută

- Ceasuri gadget, care pun oarece probleme până să realizezi cum se citeşte, de fapt, ora

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite