Robert Tiderle, un om de publicitate „eficient“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Directorul general al Papaya Advertising a dobândit experienţă la trei agenţii de publicitate, unde a învăţat strategie. În 2005 şi-a deschis propriul business. Tiderle a transformat o firmă de şapte oameni în cea mai eficientă agenţie din România. Nu o spunem noi, ci festivalul Effie care premiază anual eficienţa în publicitate.

Robert Tiderle stă pe un scaun de exterior pe terasa noului lor sediu de pe strada Speranţei (ca în cântecul Corinei Chiriac). Este un bărbat înalt şi impunător, dar se simte în glas că este liniştit.

În seara galei de premiere a festivalului Effie, Tiderle a urcat de şase ori pe scenă pentru a ridica medaliile. Acestea au fost recompense pentru campaniile „Nişte ţărani“ (Cava D’Oro), „Care-i treaba cu teflonul“ (Savana) şi „Rocky“ (CEC Bank).

S-a ferit până acum de Effie din cauza scandalurilor de la ultimele ediţii. „Am participat anul acesta pentru că aveam nişte cazuri interesante, dar şi clientul şi-a dorit acest lucru. Nu mă aşteptam să câştig festivalul“, a spus Tiderle. Papaya este agenţia lui Tiderle, copilaşul său, care la sfârşitul lui 2009 va împlini cinci ani.

Printre clienţii pe care i-a avut de-a lungul anilor s-au numărat Alexandrion Group, BCR Asigurări şi Fabryo. „Nu avem zeci de clienţi, dar sunt mulţumit de cei pe care îi avem“, mărturiseşte Tiderle.

„Nişte ţărani“ cu probleme

Unul dintre clienţi a fost Alexandrion Group, cu brandul de spirtoase Cava D’Oro, pentru care a făcut campania „Nişte ţărani“.

În spot, doi ţărani stau la o masă într-un birt şi urmăresc o emisiune de învăţat limba franceză. După câteva momente, un poliţist burtos schimbă pe canalul de muzică populară. Enervaţi, ţăranii se uită urât la poliţist. În final, unul dintre ei spune: „N-ai cu cine, mă!“, iar celălalt îi dă replica: „Ce vrei, mă. Nişte ţărani!“.

Clientul a fost reticent iniţial la ideea de a produce reclama „Nişte ţărani“. „Noi eram păţiţi deja cu un spot foarte cuminte pentru Alexandrion şi clientul s-a gândit că o să ne interzică din nou cei de la CNA“, povesteşte Tiderle.

Mai mult, şefii de la Alexandrion Group se temeau că băutura se va poziţiona ca fiind pentru ţărani. Dar până la urmă reclama a fost aprobată, însă difuzarea a fost cu peripeţii.

După apariţia acestei reclame s-a sesizat chiar Sindicatul Naţional al Poliţiştilor, care a trimis Consiliului Naţional al Audiovizualului un protest potrivit căruia spotul Cava D’Oro ar aduce prejudicii de imagine lucrătorilor din Poliţia Română şi ar conduce la „scăderea autorităţii poliţiştilor în relaţia cu cetăţenii“.

Criza economică linişteşte inustria

Reprezentanţii Poliţiei Române au discutat cu şeful de la Papaya înainte de a trimite oficial plângerea.

Tiderle a încercat să-i convingă să nu facă acest lucru pentru că spoturile urmau să se încheie în câteva zile. „Îmi era teamă că o eventuală interzicere a reclamei va periclita celelalte două spoturi“, explică Tiderle.

„Mai urma ca ambasada Franţei să facă o plângere că îi facem ţărani pe francezi“, glumeşte Tiderle, făcând aluzie la cel de-al doilea clip din seria Cava D’Oro. Acest scandal nu a făcut decât să aducă şi mai multă notorietate brandy-ului.

Criza economică nu s-a resimţit în agenţia lui Tiderle. Chiar şi-a propus să mai aducă alţi trei angajaţi. Şeful Papaya e de părere că această criză va mai tempera avântul tinerilor, care în ultimul timp au venit cu pretenţii salariale tot mai mari.

Carte de vizită

Tiderle a lucrat în 1997 la Connex (actualul Vodafone) unde făcea programe de loyalty (cum ar fi programul Connexland). După ce a plecat de la operatorul telecom, în anul 1998, a intrat în publicitate.

Primul său job a fost la Tempo Advertising, unde se ocupa de new business şi de strategie. După Tempo au urmat Notorius Advertising şi Grey Advertising, unde a făcut acelaşi lucru.  În 2005 Tiderle a decis să-şi facă un business propriu.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite