Teknosa atacă podiumul pieţei de electronice şi electrocasnice

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Magazinele sub sigla Cosmo vor fi păstrate în oraşele mici şi medii, în timp ce brandul Teknosa vizează localităţile mari În timp ce marile lanţuri de retail specializate pe

Magazinele sub sigla Cosmo vor fi păstrate în oraşele mici şi medii, în timp ce brandul Teknosa vizează localităţile mari

În timp ce marile lanţuri de retail specializate pe comercializarea produselor electronice şi electrocasnice caută încă capital străin pentru consolidarea afacerilor pe o piaţă în scădere, reţelele mai mici au trecut deja în proprietate privată.

Este cazul magazinelor Cosmo, al cărui pachet majoritar de acţiuni este deţinut în prezent de Teknosa Iç ve Dış Ticaret A.Ş., parte a grupului Hacı Ömer Sabancı Holding A.Ş.. Lider de piaţă în Turcia, Teknosa a cunoscut o ascensiune rapidă în domeniul retailului tehnologic în cei 7 ani de la înfiinţare.

Cu capitalul străin asigurat, compania se poate concentra acum pe o dezvoltare rapidă a brandului Teknosa în principalele oraşe din România.

Cosmo, specializat pe oraşele medii şi mici

"Obiectivul companiei cu noua structură este de a ajunge în viitor între primii jucători de electronice şi electrocasnice şi de a ne consolida poziţia pe ambele branduri de retail", a declarat, pentru "Adevărul", Gyorgy Baba directorul general Primex, companie deţinută de turcii de la Teknosa. Potrivit acestuia, strategia Teknosa nu are în vedere rebranduirea tuturor magazinelor ce activează sub sigla Cosmo. Practic, cele două branduri Teknosa şi Cosmo vor fi păstrate în mod independent unul de celălalt.

Expansiunea acestora se va face însă în funcţie de mărimea oraşelor alese pentru inaugurări. "Nu ne-am planificat să rebranduim magazinele Como. Numai trei din această reţea au fost transformate în Teknosa.

Promovare mai agresivă pentru brandul Teknosa

Magazinele Teknosa vor fi deschise şi vor exista în oraşe mari, în timp ce reţeaua Cosmo din oraşele mici va rămâne neschimbată", a precizat Baba. În fapt, strategia seamănă foarte mult cu cea a liderului pieţei de electronice şi electrocasnice - Altex, care se extinde prin două branduri - Altex şi Media Galaxy, locaţiile din urmă fiind destinate oraşelor cu un vad mai bun. În ceea ce priveşte sumele investite în promovare, Baba susţine că acestea nu sunt foarte mari, imaginea Teknosa beneficiind de promovare de numai jumătate de an. În opinia sa, sumele nici nu ar putea fi foarte mari, în condiţiile în care numărul de magazine se află la un nivel inferior. "Pentru brandul Cosmo rămânem pe o strategie de comunicare deja existentă - pliante, radio, afişe - ţintind astfel către clienţii fideli existenţi, în special către familişti şi femei", a precizat Baba. În cazul Teknosa însă, lucrurile se simt a fi comunicate mai agresiv, astfel că Primex va intra cu noul brand pe medii integrate, outdoor, print, radio, direct marketing, evenimente etc. "Noul brand venit pe piaţa românească - Teknosa - este poziţionat pe nivelul medium şi high. În fapt, cu acest brand ne adresăm consumatorilor cu venituri medii şi mari care sunt orientaţi către tehnologie nouă, cei care caută noile apariţii tehnologice, dar şi cei care caută servicii adăugate", a spus directorul Primex.

3 milioane de euro până la finalul lui 2007

În acest an, dezvoltarea se va axa cu precădere pe extinderea reţelei Teknosa, în acest sens fiind alocată suma de 3 milioane de euro, valoare necesară pentru deschiderea a peste 10 magazine sub acest brand. Numărul magazinelor Cosmo se ridică în prezent la 46, în Bucureşti şi în ţară.

Baba susţine că acest concept va fi dezvoltat în oraşele mici şi medii, iar produsele comercializate vor fi în special electrocasnicele şi televizoarele. La sfârşitul anului trecut, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 30 milioane de euro, iar pentru anul în curs se estimează o creştere de până la 50 milioane de euro.

Acţionariatul Primex este format din Teknosa IC VE DIS Ticaret AS cu 51% din capitalul social, Gyorgy Baba cu 48,96%, restul de 0,04% fiind deţinut de trei persoane fizice. Teknosa deţine 177 de magazine în 52 de oraşe din Turcia şi aparţine grupului turc Sabaci Holding.

Acesta cuprinde peste 70 de companii cu activităţi în domeniile industriei textile, a cimentului şi energetice, valoarea acestora depăşind opt miliarde de euro.

Cine sunt competitorii Teknosa

Teknosa a intrat pe o piaţă evaluată în prezent la sub un miliard de euro, dar de la care se aşteaptă perioade de înflorire în următorii cinci ani, când valoarea acesteia ar putea ajunge la aproximativ 1,8 miliarde de euro. Principalii competitori ai grupului turc sunt în prezent Altex, Domo şi Flanco. Primele două au în vedere vânzarea unui pachet de acţiuni, dar şi o eventuală listare la bursă. Altex a anunţat pentru 2006 o cifră de afaceri de 220 milioane de euro, şi o creştere până la 275 milioane de euro, pentru anul în curs, în timp ce Domo a ajuns la afaceri de 122 milioane de euro în 2006. Pentru 2007, reprezentanţii Domo au estimat un avans până la 150 milioane de euro.

Obiectivul companiei cu noua structură este de a ajunge în viitor între primii jucători de electronice şi electrocasnice
Gyorgy Baba
director general Primex

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite