Taximetristul Guşă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

şi aflate complet în slujba cetăţeanului, chiar dacă uneori există demersuri care ating tangenţial şi agenda alegătorului. Cosmin Guşă este însă genul de politician care ştie că

şi aflate complet în slujba cetăţeanului, chiar dacă uneori există demersuri care ating tangenţial şi agenda alegătorului. Cosmin Guşă este însă genul de politician care ştie că succesul unui demers politic se află la intersecţia a trei mulţimi: agenda mass-media, priorităţile politice şi interesul cetăţeanului. Practicând o construcţie de imagine de tip "guerrilla marketing", preşedintele PIN inaugurează un nou mod de a face politică în România, lansând la apă implicit şi un alt mod de a câştiga capital politic. În timp ce probabil majoritatea televiziunilor şi ziarelor vor difuza ştiri cu preşedintele, premierul şi alţi demnitari petrecându-şi concediile prin diverse locaţii exotice, Cosmin Guşă îşi va petrece vacanţa parlamentară, începând cu primele zile ale lui iulie, lucrând ca taximetrist. Cum toată lumea ştie că preşedintele PIN este un om avut, nu se pune problema că ar fi avut nevoie de un ban în plus. Cosmin Guşă este însă genul de politician tânăr care ştie că imaginile puternice se creează din antiteze. Un politician aflat alături de cetăţean şi problemele lui, aflând "starea naţiunii" din această agora publică reprezentată de discuţiile din taxi, pus alături de un altul care tocmai se relaxează la soare pe Coasta de Azur, creează memorabilitate şi o poziţionare foarte puternică.
Cosmin Guşă va lucra pe bază de contract de colaborare cu firme de taximetrie din Bucureşti şi Cluj, petrecând câte o săptămână în fiecare oraş. Deşi la prima vedere pare o treabă simplă, deputatul a trebuit să facă şcoală de taximetrie, să dea examen, să-şi ia atestatul, ceea ce arată determinare şi un mod de a lua orice proiect în serios. Pe de altă parte, iniţiativa având probabil codul "taximetristul" îi va furniza cu siguranţă o mulţime de "perle" şi informaţii despre cum manageriază primarii lucrurile în Capitală şi în Cluj, şi cunoscând stilul de lucru al PIN, ne putem aştepta la un raport haios şi extrem de critic rezultat în urma discuţiilor cu oamenii.
Venind ieri de la Festivalul de Publicitate de la Cannes, unde am avut ocazia să audiez seminarii ţinute de adevăraţii guru ai marketingului şi publicităţii mondiale, am foarte proaspătă în minte nevoia advertiserilor de a ieşi din mulţime, de a se diferenţia, în contextul în care consumatorul este tot mai bombardat cu informaţie, şi ajunge opac la tot ceea ce este în zona "gri" a comunicării. Or, în politică, unde nu ai prin lege posibilitatea de a rula campanii decât în cursa electorală, dacă mai eşti şi în opoziţie, ai două alternative: "differentiate or die", cum spune titlul unei celebre cărţi a lui Jack Trout. Cine ştie, poate că gestul lui Cosmin Guşă va naşte o modă şi vom vedea un Traian Băsescu deghizat în pensionar, stând la coadă la reţete compensate, sau un Călin Popescu-Tăriceanu transformat în vânzător ambulant de găini, pentru a vedea care mai sunt măsurile pe care guvernul le desfăşoară pentru a pune capăt aviarei.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite