Taximetriştii ne fură cu maimuţa cu buton
0pasagerii, în special când este vorba despre străini sau clienţi care nu obişnuiesc să meargă cu taxiul. "Mica înţelegere" a rămas în practică şi creşte de multe ori preţul unei
pasagerii, în special când este vorba despre străini sau clienţi care nu obişnuiesc să meargă cu taxiul.
"Mica înţelegere" a rămas în practică şi creşte de multe ori preţul unei călătorii. "Rechinii" pândesc pe cei care nu ştiu tarifele şi obligaţiile taximetriştilor. "Roţile mici" sau tarifele "învechite" îşi fac treaba cu succes chiar sub nasul poliţiei şi controlorilor de trafic. "Maimuţa cu buton" este cea mai utilizată şi profitabilă metodă de furt fără ruşine. şi chiar dacă poate fi relativ uşor depistată, taximetriştii nu se tem. Pentru că nimeni nu-i caută! "Mobilul" este o metodă intrată mai recent în arsenalul pungaşilor, odată cu introducerea aparatelor de taxat de ultimă generaţie, obligatorii pe toate taxiurile. Publicul se poate feri de păcăleli, dacă ştie cum acţionează taximetriştii ţepari.
De multe ori, aceeaşi distanţă parcursă cu taxiul, la acelaşi tarif declarat, are costuri diferite. Cel mai uşor de "fraierit" sunt străinii şi cei care se dau de gol că nu prea circulă cu taxiul.
"Rotunjirea"
O cursă de 86.000 de lei, de exemplu, se "rotunjeşte" până pe la 95.000, ca şoferul să nu mai fie nevoit să dea rest la sută. "E mai simplu la calculat, şi n-o fi foc pentru 10-15 mii", spun taximetriştii.
"Mica înţelegere"
Altă metodă este cursa "la mica înţelegere". În special pe perioada nopţii, taximetriştii fac curse pentru o sumă prestabilită. Acea sumă va fi întotdeauna mai mare decât ar trebui. Fără aparat de taxat, fără comandă, fără bon. şi fără posibilitatea de a cere explicaţii.
"Atacul rechinilor"
Cei mai duri practicanţi ai curselor la suprapreţ sunt "rechinii", taximetrişti ilegali, care, cu ajutorul unor staţii de recepţie sau a unor "vaduri" ocupate abuziv, fură comenzile de la dispecerate. De obicei, ei nu au contoare pe bord şi merg numai " la mica înţelegere ".
"Vechitura"
Mai există, în aceeaşi categorie, maşinile fără tarife înscrise la vedere sau cu tarife "învechite", uitate pe caroserie din anii "90. Dacă nu sunteţi atenţi când urcaţi în maşină sau nu întrebaţi care este tariful actual, vă puteţi trezi la destinaţie cu o sumă de plată serios umflată, şoferul menţionând că nu a revopsit maşina, dar, între timp, tariful a crescut, c-aşa e piaţa. Totul, cu aparat de marcat, bon şi factură.
"Roţile mici"
O altă metodă eficientă este echiparea maşinii cu roţi mai mici decât ar trebui. Astfel, distanţa măsurată de aparatul de taxat, calibrat pentru roţi normale, creşte automat. Dar este o soluţie învechită, căutată de toţi poliţiştii şi devenită chiar inutilizabilă pentru cei care trebuie să predea toţi banii înregistraţi.
"Maimuţa cu buton"
Aparatul care înregistrează viteza, distanţa şi calculează costul călătoriei trebuie, în primul rând, păcălit. Aici intervine "maimuţa". Este un dispozitiv electronic, care transmite impulsuri la apăsarea unui buton ascuns. Impulsurile fac contorul să înregistreze, pentru perioade scurte, o viteză mai mare decât cea reală. Astfel, creşte şi preţul. Cele mai utilizate locuri pentru amplasarea "maimuţei" sunt sub husa schimbătorului de viteze, lângă pedala de ambreiaj, în uşa şoferului sau sub scaunul acestuia. Cei mai înstăriţi au la dispoziţie "maimuţe" cu telecomandă, care sunt mai sigure şi mai greu de depistat. Dar costă în jur de 300 de euro!
"Mobilul"
O soluţie inedită este utilizarea telefonului mobil. Este nevoie de două mobile, din care unul cât mai vechi, pentru a emite o cantitate mai mare de radiaţii. Acesta din urmă se aşază pe bord, lângă ceasuri, în spatele cărora este cititorul de viteză, cu sonorul oprit şi ecranul în jos. În timpul mersului, cu celălalt telefon se sună la cel de pe bord. Manevra făcută pe loc, cu motorul oprit, poate "obliga" contorul să arate viteze de până la 250 km/h. Deci un scurt "bip" dat în mers poate face minuni şi este greu, dacă nu imposibil, de depistat. Dar totul funcţionează doar dacă telefonul este foarte aproape de cititor. Aceste "rotunjiri" ale taximetriştilor sunt destul de greu de descoperit şi de demonstrat. Dacă vreţi totuşi să evitaţi astfel de neplăceri, fiţi atenţi la şofer, uitaţi-vă în primul rând în ce maşină vă urcaţi şi dacă tarifele sunt corecte şi cereţi, neapărat, bonul, pentru alte explicaţii.