Taxa de primă înmatriculare, între 160 de euro şi 6.000 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Potrivit noii grile de calcul

Taxa de primă înmatriculare va fi de minimum 160 de euro, în cazul autoturismelor noi, Euro 4, şi ar putea urca până la aproximativ 6.000 de euro, pentru maşinile second- hand, non-euro, care au o capacitate cilindrică de peste 3.000 de centimetri cubi şi o vechime între 15 şi 16 ani.

Propunerile privind reducerea taxei de primă înmatriculare vor fi transmise săptămâna viitoare Comisiei Europene. Noua grilă a fost prezentată ieri de către ministrul finanţelor şi economiei, Varujan Vosganian. Astfel, potrivit situaţiei MEF, valoarea taxei ar urma să rămână neschimbată în cazul tuturor maşinilor noi, dotate cu motor euro 4, respectiv la 161 de euro, în cazul celor cu o capacitate cilindrică mai mica de 1400 de cmc, 184 euro pentru propulsoarele cu capacitate cilindrică de până la 1.600 cmc, 536 de euro pentru cele până la 2.000 cmc şi 2.295 de euro pentru cele peste 3.000 cmc.

Taxă înjumătăţită pentru un jeep de 2 ani

Taxa scade însă la jumătate faţă de actuala valoare, pentru maşinile euro 4 cu vechime de 1-2 ani şi mai mult pentru cele de 4-5 ani. Astfel, nivelul ar putea fi coborât de la 284 de euro la 139 euro, pentru maşinile de 1-2 ani şi de la 299 de euro la 111 euro pentru cele de 4-5 ani, dotate cu motoare euro 4 sub 1.400 cmc.

Pentru categoria până la 1.600 cmc, nivelul scade de la 324 de euro la 159 de euro pentru maşinile de 1-2 ani şi de la 342 de euro la 127 de euro pentru cele de 4-5 ani. La autovehiculele de 2.000 de cmc, propunerea MEF vizează diminuarea de la 945 de euro la 461 de euro pentru vechimea de 1-2 ani şi de la 998 de euro la 370 de euro pentru cele de 4-5 ani. În cazul automobilelor mari, spre exemplu, adică cele dotate cu motoare de peste 3000 cmc, taxa de primă înmatriculare ar putea coborî la 1.974 de euro, faţă de 4.501 euro în prezent dacă au o vechime între 1 şi 2 ani, şi cu 1.583 euro, faţă de 4.276 de euro, pentru vechimea de 4-5 ani.Taxele la maşinile non-euro, cu până la 70% mai mici.

Potrivit noii grille a taxei, cele mai ridicate niveluri vor rămâne şi în continuare la maşinile non-euro, chiar dacă în anumite situaţii s-a diminuat cu aproapee 70%. Astfel, pentru o maşină non euro, cu motor de până la 1.400 cmc, de 15-16 ani, taxa s-ar putea reduce de la 4.007 euro la 2.464 euro, iar în cazul unui autoturism de 20-21 de ani vechime, aceasta ar putea coborî de la 4007 euro, la doar 1.120 euro. La categoria 1.600 cmc, Ministrul Economiei şi Finanţelor popune o taxă de 2.816 euro pentru maşinile de 15-16 ani şi de 1.280 euro pentru 20-21 de ani, comparativ cu 4.579 euro actual.

La 2.000 cmc, propunerile sunt de 3.608 euro euro la vechimea de 15-16 ani şi de 1.640 euro pentru 20-21 de ani, în scădere de la 5.724 de euro.

În cazul unei maşini mari, de peste 3.000 cmc, şi cu o vechime de 15-15 ani, taxele ar putea ajunge la aproape 6.000 de euro, faţă de 8.598 euro în prezent.

Despăgubiri în acţiuni Transelectrica

Ministerul Economiei şi Finanţelor va transmite celor aproximativ 700 de foşti proprietari de imobile naţionalizate care au cerut despăgubiri în acţiuni, propuneri de a accepta plata sub formă de titluri Transelectrica, reprezentând 4,09% din capitalul firmei. Potrivit ministrului Varujan Vosganian, valoarea nominală a titlurilor este de 29,9 milioane de lei, iar valoarea de piaţă de aproximativ 144 milioane de lei, potrivit celor mai recente cotaţii ale titlurilor Transelectrica la Bursa de Valori Bucureşti. MEF a demareat ieri transmiterea scrisorilor persoanelor în cauză. Acestea trebuie să răspundă în termen de 30 de zile dacă sunt de acord cu primirea de titluri Transelectrica. Dacă nu dau un răspuns în termenul amintit, se consideră că nu sunt de accord cu propunerea înaintată de MEF.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite