Taurul Osborne, simbolul Spaniei, a împlinit 50 de ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Desenat de agenţia de publicitate Azor în 1956 pentru marca de brandy Osborne Veterano, statueta Taurului Osborne a fost creată de artistul Manuel Prieto. Cu timpul, acesta a devenit unul

Desenat de agenţia de publicitate Azor în 1956 pentru marca de brandy Osborne Veterano, statueta Taurului Osborne a fost creată de artistul Manuel Prieto. Cu timpul, acesta a devenit unul dintre simbolurile cele mai importante ale Spaniei. Statuetele originale erau confecţionate din lemn şi aveau coarne albe, dar, în 1961, lemnul a fost înlocuit cu metal, iar animalele au ajuns la şapte metri înălţime. Un an mai târziu, două legi franchiste au ordonat ca statuetele să nu fie mai apropiate de 125 de metri de autostrăzi. Taurii Osborne au "crescut" atunci la 14 metri înălţime. 90 de exemplare au apărut în întreaga ţară. O nouă lege, din 1988, a ameninţat animalul, care a revenit în 1994. În decembrie 1977, Curtea Supremă a decis că taurul a devenit mai mult decât un logo publicitar, putând rămâne în peisajul spaniol. Există 21 de tauri listaţi în catalogul monumentelor din Andaluzia.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite