Târgu-Mureş: Interex deschide un supermarket în locul SPAR în Tudor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Deschiderea oficială a noului supermarket, Interex, va avea loc miercuri. Magazinul este localizat în cartier deoarece francezii mizează pe proximitate, ca factor de atragere a clienţilor.

Noul supermarket din Târgu Mureş va fi deschis oficial miercuri. Este vorba de primul centru comercial din judeţul nostru al operatorului francez de retail, inclus în proiectul de extindere a activităţii pe plan naţional. În următorii patru ani, compania franceză Groupement des Mousquetaires, de care aparţine Interex, şi-a propus să deschidă 40 de supermarketuri noi, iar fondul alocat în acest sens este de 110 milioane de euro. Investiţia totală pentru magazinul din Târgu Mureş este de peste un milion de euro. Pentru acest magazin, Interex va aplica un concept care constă într-un centru comercial în miniatură şi care, pe lângă supermarket, va cuprinde magazine de tip cafenele sau brutării. De altfel, gama de produse comercializate va fi largă şi cuprinde orice de la alimente, detergenţi la ustensile pentru grădină sau construcţii. Orarul de funcţionare va fi cel obişnuit pentru toate centrele comerciale Interex, de luni până sâmbătă de la ora 08.00 la ora 21.30 şi duminică de la ora 08.00 la ora 19.00.

Deschis pe fostul SPAR

Reprezentanţii companiei au ales ca locaţie pentru noul supermarket spaţiul folosit în trecut de SPAR, din cartierul Tudor Vladimirescu. Hypermarketul SPAR Târgu Mureş a fost deschis în 15 decembrie 2006, după o investiţie de 3.6 milioane de euro, şi a început cu 140 de angajaţi. Iniţial hypermarketul din Târgu Mureş avea suprafaţă de vânzare de 3.000 de metri pătraţi şi includea încă 1.050 de metri pătraţi în spaţii comerciale. Deoarece nu a făcut faţă intrării pe piaţă a unor operatori de retail mai importanţi, cum ar fi Real sau Auchan, reprezentanţii Astral Limited Timişoara, compania de distribuţie ce deţine franciza SPAR în România, a decis suspendarea activităţii SPAR în Târgu Mureş. De acest lucru au profitat cei de la Interex, iar motivul principal pentru această alegere a fost acela că operatorul francez îşi propune să deservească publicul prin supermarketuri de proximitate, adică centre comerciale aflate în apropierea locuinţelor clienţilor ţintă. De altfel, cumpărarea sau închirierea spaţiilor ce aparţineau unor operatori retraşi de pe piaţă sau falimentari reprezintă principalul atu în strategia companiei franceze în ceea ce priveşte deschiderea de noi magazine în contextul crizei financiare.

Context în piaţă

Interex a pătruns pe piaţa de retail din România în anul 2002, când a fost inaugurat primul magazin, cel din Ploieşti. De atunci şi până în prezent au mai fost deschise 10 astfel de supermarketuri, iar reprezentanţii companiei prevăd o dezvoltare continuă. Sediul central al companiei a fost mutat anul trecut din Ploieşti, la Bucureşti, ca prim pas al strategiei de dezvoltare pe plan naţional a companiei franceze. Principalul competitor pe segmentul supermarket în Mureş, este Darina. Grupul are acum o reţea de 9 magazine în oraş, două deschise chiar anul trecut, cu un total de 250 de angajaţi. Grupul Darina este activ din 1994.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite