TIR-urile romanesti incarcate in trenurile ungare, sparte prin taierea prelatelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Pentru "taierea" camioanelor, hotii trebuie sa opreasca trenul si sa scoata firele caii ferate de sub tensiune, dar autoritatile maghiare nu se agita prea mult pentru rezolvarea cazurilor

In urma cu cativa ani Ucraina si Bulgaria erau tarile in care TIR-urile erau blocate pe mijlocul soselei, iar soferii erau batuti si jefuiti. Metoda cea mai folosita era aceea de a bloca drumul cu copaci, acolo unde camioanele nu puteau sa intoarca. Soferii erau amenintati cu pistoalele, iar masinile erau furate cu totul. A mai existat metoda costumarii banditilor in haine de politisti - procedura aplicata si turistilor din autocare. Fiindca in aceste doua tari camionagiii nu mai circula decat ziua si numai in coloana, atacurile au scazut. Mai nou, raketii au aparut in Ungaria. Atacurile au inceput iarna trecuta, cand, in mai multe parcari, s-a pulverizat spray paralizant in aerotermele camioanelor. Gazul i-a naucit pe soferii blocati in cabine, iar hotii au operat in liniste. Pentru a evita astfel de atacuri, tot mai multi soferi romani au apelat la o metoda mai sigura: tranzitarea Ungariei cu TIR-urile incarcate in trenuri. Numai ca nici calea ferata maghiara nu e sigura: de la inceputul acestui an, 36 de camioane romanesti s-au ales cu prelatele taiate in timp ce se aflau pe platformele MAV-ului (Societatea Cailor Ferate din Ungaria). Ce este mai grav - conform declaratiilor soferilor, in atacuri sunt implicati si angajati ai vamii maghiare si ai MAV-ului! Ultimul caz s-a inregistrat in urma cu cateva zile la Curtici, atunci cand, la intrarea in Romania a garniturii maghiare incarcate cu 22 de camioane, s-a descoperit ca mai multe TIR-uri fusesera sparte. Din cele noua camioane cu prelatele taiate, unul fusese golit. Soferii au declarat ca, pe teritoriul Ungariei, garnitura s-a oprit pentru cateva zeci de minute. Raketii au taiat prelatele camioanelor in partea de sus (pentru a nu fi observati de soferi), ceea ce inseamna ca firele de alimentare cu energie electrica a caii ferate au fost scoase de sub tensiune pe acel tronson. In cateva minute, banditii au reusit sa salte aproape o intreaga incarcatura de parfumuri de lux. Pe 7 decembrie, o alta garnitura incarcata cu camioane fusese atacata. Prin acelasi procedeu - cu trenul oprit in camp - banditii au spart noua TIR-uri si au furat aparatura electronica de cateva sute de milioane de lei. Culmea, vamesii maghiari au incercat in cateva randuri sa-i acopere pe raketi. Pe 29 mai, la intrarea in Curtici, au fost descoperite sapte camione cu prelatele cusute recent. Soferii romani au declarat politistilor ca, in zona Lokoshaza, camioanele aflate pe garnitura de tren 42621/2 au fost sparte de raketi. Asa cum povestesc soferii romani, dupa atacul banditilor, vamesii de la Lokoshaza si lucratorii MAV au cusut prelatele camioanelor si le-au aplicat sigilii maghiare. Soferii pradati au fost anuntati ca nu e nici o problema si au fost trimisi in Romania. Cu o luna inainte, alte 11 TIR-uri trecusera prin mana vamesilor maghiari, care aplicasera sigilii pentru transporturile jefuite deja!

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite