Supravietuitorii naufragiului din Algeria au facut greva foamei ca sa se poata intoarce acasa

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marinarii romani care au supravietuit naufragiului cargoului "Lujin 2" (ex-"Fagaras") ar fi trebuit sa se intoarca acasa inca de vinerea trecuta. Firma constanteana "Safe Waves Shipping" finalizase

Marinarii romani care au supravietuit naufragiului cargoului "Lujin 2" (ex-"Fagaras") ar fi trebuit sa se intoarca acasa inca de vinerea trecuta. Firma constanteana "Safe Waves Shipping" finalizase toate formalitatile de repatriere, insa autoritatile algeriene au refuzat sa-si dea OK-ul inainte de finalizarea propriilor cercetari. Mai cu seama ca naufragiul s-a soldat si cu patru pierderi de vieti omenesti. Cei 12 supravietuitori romani, internati in spitalele din Jijel si Skikda, s-au vazut nevoiti sa astepte. "Cumplit a fost sa ne vedem prietenii, colegii de cosmar intinsi fara viata, la morga. Aceste imagini, dupa disperarea din timpul naufragiului, ne vor urmari toata viata", ii marturisea telefonic, ieri dimineata, sotiei sale, ofiterul III Sorin Soroceanu. Miercuri, cu nervii la pamant si rabdarea terminata, cei 12 marinari romani spitalizati au intrat in greva foamei, sperand sa atraga atentia autoritatilor algeriene, "macar asa", asupra dramei lor fara sfarsit. Efectul n-a intarziat: ei au fost externati, suiti in masini si transportati la Alger. "Ne-au pornit!", au sunat, imediat, apelurile lor in tara. Nu are deocamdata norocul intoarcerii comandantul Mihai Dragos Ionescu, obligat de autoritatile algeriene la inca o runda de chestionari. Nici sicriele celor trei marinari morti in naufragiu - capitanul secund Viorel Gafencu, seful de echipaj Ion Burlacu si mecanicul-sef Feizula - nu pot ajunge in acelasi timp acasa. Aseara, un avion Air France a adus in tara primul sicriu, urmand ca "astazi si maine sa ajunga si celelalte doua". Cele trei bucati in care s-a rupt, la naugragiu, cargoul "Lujin 2", sub pavilion nord-coreean, stau inca bine infipte in nisipul Algerului. Firma constanteana trebuie sa suporte, se pare, integral si costurile dezesuarii.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite