Strategii pentru a face faţă crizei imobiliare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Strategii pentru a face faţă crizei imobiliare
Strategii pentru a face faţă crizei imobiliare

Ion Turcu, administratorul companiei de construcţii Bressan, închiriază vilele sale în regim hotelier,  vinde în rate şi concesionează terenul pe care sunt construite imobilele.Cu toate că şi-a pregătit un plan de salvare a businessului, Turcu şi-a revizuit cifra de afaceri pentru anul în curs în scădere cu 25% faţă de estimările iniţiale.

Economist de meserie, Ion Turcu a intrat în afaceri în anul 1990, cu o cafenea din centrul oraşului Braşov. Ulterior şi-a extins businessul şi în alte sectoare, precum turism, fabricarea de mase plastice sau producţia de biscuiţi.

În anul 1999, a presimţit că piaţa imobiliară va deveni o adevărată mină de aur, aşa că s-a gândit să investească în acest domeniu. Pentru asta, a pus bazele companiei Bressan, împreună cu  un prieten italian, pe numele său Franco Bressan. În această afacere, participaţia braşoveanului este de 20%.

Afaceri în scădere

Alături de partenerul său a pus bazele unui complex rezidenţial format din 51 de vile cu suprafeţe cuprinse între 150 şi 300 de metri pătraţi. Acesta a fost finalizat anul trecut, iar investiţia totală s-a ridicat la aproximativ 9,5 milioane de euro.

La fel ca şi alţi constructori, Turcu a fost afectat direct de criză, reuşind să vândă doar 16 case. Confruntat cu această problemă, omul de afaceri a trebuit să caute soluţii pentru a putea supravieţui declinului major de pe piaţa imobiliară.

„Criza a reprezentat motorul care  m-a determinat să găsesc soluţii pentru a vinde cele 35 de case rămase din ansamblul rezidenţial Stupinii“, spune el.

Una dintre variantele găsite de Turcu este închirierea a zece vile în regim hotelier, la preţuri mai mici decât cele practicate de unităţile de cazare din Braşov. O altă opţiune pe care o are în vedere este ca viitorii clienţi să plătească un avans de 49.000 de euro şi să achite restul la un an de la semnarea contractului.

Dar, pentru a putea vinde mai uşor casele din complexul său rezidenţial, vrea să concesioneze iniţial terenul pe o perioadă de trei ani, la un preţ de 37.500 de euro, urmând ca după aceea clientul să achiziţioneze imobilul. La Stupinii, o casă costă între 112.500 şi 157.000 de euro. Ion Turcu şi-a bugetat, iniţial, pentru anul în curs o cifră de afaceri de 15 milioane de lei.

Dificultăţile economice

l-au obligat însă să mizeze în prezent pe o sumă mai mică – 12 milioane de euro. „Estimarea vânzărilor de locuinţe nu ne permite să realizăm ceea ce ne-am propus“, argumentează investitorul.

Totuşi, Turcu pariază în continuare pe sectorul imobiliar. De aceea, va continua să investească în acest domeniu, în care, spune el,şi-a creat deja o identitate.

„Experienţa acumulată nu poate fi uitată şi nici abandonată“, explică omul de afaceri. Nu ar renunţa la real estate, mai ales că are convingerea că lucrurile se vor îmbunătăţi la începutul anului viitor, urmând ca, până la sfârşitul lui 2010, piaţa să intre în perioada de maturizare. Şi pentru că ţine mult la businessul lui, iar criza i-a dat mari bătăi de cap, petrece cel puţin 12 ore la birou pentru a putea monitoriza activitatea.

Tranzacţii puţine

Numărul tranzacţiilor imobiliare din România înscrise în Cartea funciară, în primul semestru, a scăzut cu 26,25% faţă de perioada similară a anului trecut.

Carte de vizită

Ion Turcu a absolvit Facultatea de Ştiinţe Economice şi a urmat o serie de cursuri internaţionale de management şi de turism. Are 47 de ani, este căsătorit şi are o fată. Deţine acţiuni la companiile Bressan, Agrovit, Nelsand şi Camro.

La Bressan conduce o sută de angajaţi şi spune că majoritatea timpului şi-l petrece alături de ei. Cu toate acestea, în această vară îşi va „rupe“ zece zile şi va pleca în concediu la mare, în Italia.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite