Statul vrea un miliard de euro pentru CFR Marfă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Privatizarea societăţii, programată pentru vara anului 2008, va fi asistată de consultanţii Deloitte şi Boştină & Asociaţii. Ministerul Transporturilor a făcut, ieri, un pas decisiv pe

Privatizarea societăţii, programată pentru vara anului 2008, va fi asistată de consultanţii Deloitte şi Boştină & Asociaţii.

Ministerul Transporturilor a făcut, ieri, un pas decisiv pe drumul către privatizarea transportatorului feroviar CFR Marfă: a angajat un consorţiu de consultanţi, format din Deloitte şi Boştină & Asociaţii, pentru a stabili varianta optimă de privatizare. În cursul lunii martie 2008 va fi gata întreaga strategie, iar vânzarea efectivă a societăţii este aşteptată pentru a doua jumătate a anului viitor.

Având în vedere importanţa strategică a CFR Marfă pentru economia românească, dar şi performanţele realizate în ultimii ani, reprezentanţii Ministerului Transporturilor se aşteaptă să încaseze echivalentul a cel puţin un miliard de euro din privatizarea acestei societăţi.


Consorţiul Deloitte - Boştină & Asociaţii va realiza, până în luna martie a anului viitor, strategia de privatizare a societăţii. Astfel că privatizarea operatorului naţional de transport marfă pe calea ferată se va finaliza, cel mai probabil, în a doua jumătate a anului viitor. Potrivit datelor proprii, CFR Marfă realizează venituri anuale de 530 milioane de euro, iar pentru anul 2007 se estimează un profit de 12 milioane de euro.

O tonă din cinci se transportă cu trenul

Din totalul pieţei româneşti de transport de mărfuri, sistemul feroviar deţine 19,4%. CFR Marfă deţine peste 95 la sută din această "felie", transportând anual peste cinci milioane de tone de marfă, din care 1,5 milioane tone în fluxul internaţional.

Pentru comparaţie, sistemul feroviar din Germania deţine 17,2 la sută din piaţa germană. Transportatorul român deţine cinci la sută din piaţa europeană a transportului de marfă, situându-se pe locul al şaptelea. Autorităţile intenţionează ca, pe lângă privatizarea CFR Marfă, acţiunile societăţii să fie cotate şi la Bursa de Valori Bucureşti.

Data listării va fi stabilită de consultant, în termen de circa două-trei luni. Compania are un capital social de 205,16 milioane de lei, deţinut integral de stat, prin Ministerul Transporturilor. Pentru privatizarea CFR Marfă nu au fost încă înaintate cereri oficiale, dar ministrul transporturilor, Ludovic Orban, a precizat că, în întâlnirile pe care le-a avut, a observat că există "un interes foarte mare" în rândurile potenţialilor investitori.


Orban a anunţat că a fost creată o societate mixtă formată din CFR Marfă, Grup Feroviar Român (GFR) şi Raiffeisen Bank. Noua companie va avea ca obiect de activitate revizia a peste 6.000 de vagoane şi a unui număr de locomotive care ulterior urmează să fie închiriate. "Societatea care va prelua CFR Marfă va avea şi cota de 40 la sută a societăţii în cadrul acestei asocieri", a precizat, la rândul său, directorul general al CFR Marfă, Liviu Bobar.

PORTOFOLIUL CFR MARFA

opt centre comerciale de vânzări
23 de centre comerciale de producţie
219 staţii de gestionare
713 staţii de activitate comercială
17 depouri de exploatare
42 ateliere de revizii pentru vagoane
987 locomotive
50.980 de vagoane
două nave ferry-boat, "Mangalia" şi "Eforie"

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite