Statul nu dă doi bani pe morţii din trafic

0
Publicat:
Ultima actualizare:

oraşul Miercurea Ciuc are aproximativ 42.000 de locuitori. Acest măcel a fost posibil fiindcă autorităţile nu au intervenit. Mai precis, a lipsit o politică guvernamentală de sprijinire a

oraşul Miercurea Ciuc are aproximativ 42.000 de locuitori. Acest măcel a fost posibil fiindcă autorităţile nu au intervenit. Mai precis, a lipsit o politică guvernamentală de sprijinire a campaniilor pentru prevenirea tragediilor de pe şosele, aşa cum există în ţările Uniunii Europene.
În România, acest lucru este lăsat exclusiv în grija poliţiei, iar banii provin din sponsorizări. Chiar şi aşa, campania "Stop Accidentelor de Circulaţie! Viaţa are prioritate!" a reuşit să reducă numărul morţilor din accidente auto cu aproximativ 12 la sută. În semn de protest faţă de indiferenţa autorităţilor, câteva sute de persoane au participat la comemorarea victimelor accidentelor rutiere, sâmbătă dimineaţa, pe bulevardul Kiseleff din Capitală, între Piaţa Presei şi Arcul de Triumf. Elevi între 7 şi 15 ani, tineri cu doliu în piept şi persoane cu handicap au format un şir uman lung de un kilometru, au aprins câte-o lumânare şi au ascultat o scurtă slujbă de pomenire.
Copiii cer oprirea măcelului de pe şosele
Pe un fundal sonor dominat de piese ca "Ave Maria" sau "Eminescu să ne judece", micii şcolari au avut tresăriri gen "uite, se ţin de mână", în timp ce adolescenţii aflaţi în pragul liceului nu s-au sfiit să-i critice pe cei care provoacă tragediile de pe şosele. "Eu nu le-aş mai da permise, că şi aşa le iau cu bani!", s-a revoltat un puşti. După ce preotul a spus "Amin", tinerii din şir s-au ghemuit, pe rând, simulând şocul unui accident, iar kilometrul de oameni a păstrat câteva secunde de reculegere. În sobrietatea momentului, cifrele româneşti ale "flagelului zilelor noastre" au fost întâmpinate cu un oftat general: peste 2.000 de morţi anual, mai mult de 5.600 de accidente grave în 2006, soldate cu 2.400 de pierderi de vieţi şi 4.500 de răniţi grav. Comparaţia preşedintelui AVAC, Marian Nedelescu, a reprezentat paroxismul statisticilor negre: "Din cauza accidentelor de circulaţie, în România dispare de pe hartă câte-o localitate de mărime medie în fiecare an".
Poliţia dă vina pe pietoni
Ceva mai rezervat, comisarul-şef al Poliţiei Rutiere Române, Dumitru Jianu, a apreciat că "numărul accidentelor rutiere a scăzut cu 10% faţă de anul trecut". Ferindu-se să dezvăluie suma cheltuită de autorităţile autohtone, în 2006, pentru campaniile împotriva accidentelor, comisarul-şef a comunicat doar că Franţa a alocat, anul acesta, peste 280 milioane de euro pentru astfel de programe. Potrivit lui Dumitru Jianu, decesele din trafic se produc, în primul rând, din cauza traversărilor neregulamentare, viteza excesivă ocupând locul doi în acest clasament. "Pietonii poartă, de multe ori, întreaga vină", a precizat şeful Poliţiei Rutiere, sugerând şi că promptitudinea intervenţiilor medicale lasă uneori de dorit. "De la 1 ianuarie 2007, şoferii vor fi sancţionaţi mult mai drastic, prin sistemul de puncte, iar pietonii vor primi amenzi mai mari", a conchis Dumitru Jianu.
România, pe ultimul loc la siguranţă rutieră
În momentul de faţă, România se află pe ultimul loc din Europa în privinţa raportului dintre numărul de accidente şi cel al persoanelor decedate în astfel de evenimente. În timp ce media europeană este de un mort la 40 de accidente, la noi, statistica arată că există un mort la numai trei accidente. În Europa, lideri în siguranţa rutieră sunt britanicii, cu o persoană decedată la 93 de accidente rutiere grave.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite