Spaga, arma cea mai de temut a teroristilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Autoarele atentatelor kamikaze asupra a doua avioane rusesti au dat mita mai putin de 200 de dolari pentru a evita controalele de securitate

Coruptia si neglijenta in randurile autoritatilor se pot dovedi cel putin la fel de periculoase ca bombele teroristilor si au devenit un principal pericol pentru securitatea nationala a Rusiei. Aceasta este concluzia la care pare sa fi ajuns procurorul general al Rusiei, Vladimir Ustinov, dupa ce a declarat, miercuri, ca ambele femei-kamikaze banuite ca s-au aflat la originea atentatelor de la 24 august, asupra a doua avioane rusesti, au dat mita pentru a se urca la bordul aparatelor de zbor fara a fi verificate. Cele doua avioane, care au decolat in aceeasi zi de pe Aeroportul International Domodedovo din Moscova, au explodat aproape simultan in timpul zborului, intr-un dublu atentat soldat cu moartea a 90 de persoane. La trei saptamani de la aceste atacuri teroriste, Ustinov a descris traseul celor doua femei sinucigase, banuite a fi cecene din Groznai. Acestea au sosit la 24 august pe aeroportul Domodedovo, venind din Daghestan si erau insotite de doi ceceni. Pentru ca au trezit suspiciunea autoritatilor, teroristele au fost legitimate de o patrula a politiei, care le-a confiscat pasapoartele si le-a predat pe suspecte unui ofiter de la departamentul de lupta impotriva terorismului. "Capitanul le-a eliberat insa fara nici o verificare, iar ele s-au indreptat in mare graba pentru a-si procura bilete de avion", a afirmat Ustinov. Femeile, identificate drept Aminat Nagaieva si Satsia Dzebirkanova, au apelat apoi la serviciile unui traficant ilegal de bilete de avion, un anume Armen Arutiunov. Acesta le-a ajutat sa obtina bilete de avion, dupa ce a luat 2.000 de ruble (69 de dolari) de la una dintre femei si 3.000 de ruble (103 dolari) de la cealalta. Arutiunov l-a mituit apoi cu o mie de ruble (35 de dolari) pe unul dintre angajatii companiei aeriene "Sibir", pentru ca Satsia Dzebirkanova, care avea initial biletul pentru data de 25 august, sa se imbarce cu o zi mai devreme in aeronava cu destinatia Soci, evitand controlul de securitate. Potrivit lui Ustinov, Armen Arutiunov si angajatul companiei "Sibir", precum si capitanul care nu le-a verificat pe teroriste au fost retinuti pentru interogatorii. Intre timp, comisia de ancheta de la Moscova a confimat teza atentatului in tragedia aviatica din Rusia. Explozia simultana a celor doua avioane de linie rusesti a fost provocata de "dispozitive explozive amplasate in cabinele pasagerilor", a confirmat, tot miercuri, presedintele comisiei de ancheta, ministrul rus al Transporturilor, Igor Levitin. Pina la momentul exploziei, avioanele, care se aflau din punct de vedere tehnic intr-o conditie buna, au functionat la parametri normali, iar personalul de bord a indeplinit instructiunile conform regulamentului, a precizat Levitin. Potrivit inregistrarilor cutiilor negre, exploziile au provocat depresurizarea completa a cabinelor, intr-un interval de o secunda. in avionul Tupolev 154, cu destinatia Soci, epicentrul deflagratiei s-a aflat la nivelul celui de-al 25-lea rand de scaune, iar in aeronava Tupolev 134, cu destinatia Volgograd, in al 19-lea rand. Depresurizarea a provocat apoi distrugerea aparatelor, prin separarea partii din spate a avioanelor, a continuat Levitin. Aceasta faza a durat in jur de doua sau trei secunde. Alimentarea cutiilor negre a fost oprita, iar alimentarea de ajutor nu a putut functiona, cu exceptia inregistrarii conversatiei din cabina de pilotaj a avionului Tupolev 154, care a continuat timp de doua minute si 13 secunde. "Continutul acestor conversatii evoca depresurizarea avionului si nu face nici o referire la un atac impotriva echipajului sau la un act de piraterie aeriana", a declarat ministrul rus al Transporturilor. Semnalul de alerta, care a provenit de la aparatul Tupolev 154 si a fost interpretat ca o alerta de deturnare a avionului, a fost declansat la o jumatate de secunda dupa incident, fie din cauza unei presiuni asupra butonului din cabina de pilotaj, fie din cauza intreruperii alimentarii, a conchis Levitin.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite