Sony Vaio a prins la români

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sony Vaio a  prins la români
Sony Vaio a prins la români

Cătălin Neagu, managerul de produs al companiei japoneze, spune că decizia Sony de a alege România drept cap de pod pentru lansarea laptopului începe să dea roade. Chiar dacă piaţa de IT a scăzut dramatic, Neagu se laudă cu o creştere de 15% a vânzărilor către clienţii din segmentul de business.

În 2007, gigantul japonez Sony a decis să rişte şi a lansat brandul de laptopuri Vaio pe piaţa românească cu un an înaintea celorlalte ţări din sud-estul Europei. Astăzi, datele companiei la cinci luni arată că Sony a luat o decizie bună.

Cătălin Neagu spune că vânzările de laptopuri au crescut cu 15% în perioada ianuarie-mai 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Numărul laptopurilor vândute în această perioadă a ajuns la 1.100. Şi asta în contextul în care statisticile firmei de cercetare International Data Corporation (IDC) arată că vânzările de notebookuri au scăzut cu peste 40% în volum în primele şase luni ale anului.

Clientul, în centrul atenţiei

În aceste condiţii, Neagu are o sarcină grea. La doar 31 de ani el este managerul de produs al Sony Vaio România&Moldova. Iar produsele pe care le vinde fac parte din categoria premium şi costă în medie 1.200 de euro. Aşa că nu ajunge ca laptopul să aibă carcasa fabricată din fibra de carton folosită la bolizii de Formula 1.

E nevoie de un plan de atac, mai ales că Sony Vaio vrea să-şi consolideze prezenţa pe segmentul de retail din România. Strategia lui Neagu îi vizează mai ales pe clienţii din segmentul de business. Iar viziunea sa are la bază principiile pe care le-a învăţat în cei şase ani de când lucrează în industria românească de IT&C, atât în distribuţie, cât şi în vânzări.

Mai precis, Neagu mizează pe apropierea de client, motiv pentru care la standurile Sony din orice magazin există o echipă formată din doi consultanţi. Ei explică potenţialilor clienţi cum funcţionează un laptop Sony Vaio. Astfel, cei interesaţi vor afla lucruri care ţin de specificaţiile tehnice ale laptopului, de la placa de bază, la camera web încorporată până la programele de business ce pot fi rulate.

IT-ul, în cădere liberă

Potrivit managerului de produs al Sony Vaio, scăderea de 40% arată că majoritatea consumatorilor de tehnică IT sunt tot mai reticenţi în a achiziţiona produse ce nu sunt de necesitate imediată. În plus, ei au tendinţa să mai aştepte sau să aleagă produse mai ieftine.

Iar, în astfel de condiţii, piaţa totală va scădea în continuare. „Previzionez o piaţă de sub 300.000 de unităţi vândute în acest an, iar concurenţa va fi dură, în special pe segmentele de preţ mediu şi mic“, crede Neagu.

Totuşi, pentru notebookurile Vaio, el estimează o creştere cantitativă în acelaşi ritm de 15% înregistrat în primele cinci luni ale lui 2009, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.

Cariera profesională, pe scurt

Cătălin Neagu are 31 de ani şi lucrează de şase ani în industria de IT&C. A urmat în pararel cursurile Colegiului Informatic din Constanţa şi Facultatea de Ştiinţe Economice din cadrul Universităţii Ovidius. Primul său loc de muncă a fost în domeniul distribuţiei de bunuri de larg consum la o firmă din Constanţa. El a ocupat şi funcţia de trade marketing specialist, timp de doi ani, în cadrul Tornado Sistems.

Aici, s-a ocupat direct de produsele mărcilor HP, Epson, Canon şi Xerox. În paralel, Neagu are şi o viaţă de familie împlinită, are o fetiţă de un an jumătate. Povesteşte că majoritatea timpului liber îi este dedicat ei. În plus, el mărturiseşte că citeşte literatură science fiction şi reviste de business. „Obişnuiam să mă joc pe calculator, în special alegeam jocurile de strategie, dar acum nu mai am timp, iar în weekendurile libere plec la Constanţa, acolo unde este fetiţa mea“, spune el.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite