"Singurul inconvenient din România este preţul tot mai mare la terenuri"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Auchan, unul dintre cei mai importanţi retaileri din lume, va deschide în data de 7 noiembrie anul curent primul hipermarket din România. Inaugurarea oficială va avea loc luni, 6 noiembrie. Care

Auchan, unul dintre cei mai importanţi retaileri din lume, va deschide în data de 7 noiembrie anul curent primul hipermarket din România. Inaugurarea oficială va avea loc luni, 6 noiembrie. Care sunt aşteptările şi strategia de dezvoltare ale grupului, ne spune directorul general al Auchan România, Regis Mougel.
- De ce Auchan intră atât de târziu pe piaţa românească?
- Aş spune că este un moment bun pentru a intra în România. Piaţa nu este nici pe departe acoperită, deşi concurenţa începe să se intensifice. Însă românii au mare apetit pentru acest gen de comerţ, aţi văzut că toate marile magazine, hipermarketurile în special, sunt vizitate asiduu şi apreciate de români. În acelaşi timp, România a fost o alegere naturală pentru compania Auchan, care este deja prezentă în Ungaria, Polonia şi Rusia.
- Care sunt aşteptările de la această piaţă?
- Suntem foarte optimişti şi avem planuri ambiţioase pentru piaţa din România. Auchan are un proiect de expansiune care prevede deschiderea de hipermarketuri în toată ţara şi vizează un loc între primii retaileri.
- Ce vă diferenţiază de ceilalţi retalieri existenţi?
- Un punct extrem de important: vom avea în fiecare zi cele mai mici preţuri de pe piaţă. Am ales această poziţionare pentru că o considerăm cea mai bine adaptată la nevoile de consum ale românilor. Acestora le place să cumpere, să se simtă bine într-un magazin care le oferă totul sub acelaşi acoperiş; însă bugetele de cumpărături, deşi în continuă creştere, nu sunt încă la nivelul pe care şi-l doresc. De aceea, la Auchan, cumpărătorii nu vor beneficia doar de câteva promoţii periodice, ci de preţuri mici în permanenţă la întreaga gamă de produse, astfel încât ei vor putea alege dacă vor să cumpere mai mult cu acelaşi buget sau vor să economisească cumpărând aceleaşi produse, dar cu bani mai puţini decât în alte magazine.
- Care au fost dificultăţile întâmpinate la intrarea în România?
- Personal, cunosc piaţa din România de mai bine de 5 ani, iar la Auchan beneficiem de experienţă în retail de peste 45 de ani, în cele 11 ţări unde grupul Auchan este prezent. Iar echipele comerciale sunt constituite din oameni care cunosc foarte bine piaţa de aici. Din aceste motive, nu ne-a fost deloc greu să demarăm acest proiect. Singurul inconvenient acum în România este preţul din ce în ce mai mare pentru achiziţia de terenuri.
- Care este strategia de dezvoltare în ţara noastră?
- Deschidem acum primul hipermarket Auchan în Titan, iar pentru 2007 am anunţat deja cel de-al doilea din Bucureşti, în cartierul Berceni. Pentru fiecare centru în parte vorbim de o investiţie de 40 milioane de euro. Ritmul de extindere prevăzut la început este de două magazine pe an în Bucureşti şi în oraşele importante din ţară; însă, cu siguranţă, începând chiar de anul viitor, vom depăşi acest ritm.
- În ce stadiu se află în prezent retailul din ţara noastră în comparaţie cu alte ţări ale UE?
- În ultimii doi ani, piaţa de retail din România a cunoscut o adevărată explozie, avem acum toate tipurile de magazine şi jucători internaţionali importanţi care şi-au început expansiunea. Însă este doar începutul, cel puţin pentru hipermarketuri va urma o perioadă înfloritoare. Acum sunt în jur de 15 hipermarketuri în toată ţara, ceea ce, raportat la numărul de locuitori şi comparând cu piaţa din Franţa, spre exemplu, unde la 60 milioane de locuitori sunt aproximativ 800 de hipermarketuri, ne oferă un potenţial de dezvoltare extraordinar.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite