"Sharan" - noua metoda a firmelor-pirat de a face transporturi internationale fara licente

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Microbuzele de sapte locuri, de tipul Volskwagen Sharan, nu au nevoie de licente de transport international, iar la controlul de la frontiera toti calatorii declara ca sunt rude sau prieteni cu soferul

Piratii din sistemul transporturilor de persoane au descoperit o noua metoda de eludare a legilor. In lipsa unui control adecvat - care trebuie facut de catre Autoritatea Rutiera Romana -, mafia transporturilor din vestul Romaniei a inventat "procedeul Sharan". Cu noua tactica, evaziunea fiscala la frontiera a devenit legala. Noua procedura s-a declansat atunci cand transportatorii au descoperit ca microbuzele de sapte locuri nu au nevoie de licenta de transport, ele intrand in categoria "autoturismelor personale". Asa ca prin punctele de frontiera au inceput sa treaca tot mai multe Volskwagen-uri "Sharan" sau Ford "Galaxy" - minimicrobuze de sapte locuri - umplute pana la refuz. Afacerea este profitabila pentru "pirati". Ei nu emit bilete de transport si nici nu platesc impozite pentru sumele pe care le baga in buzunar. Un drum pana in Italia face 100 de euro, profitul la o masina pentru un drum dus-intors fiind de aproximativ 1.000 de euro. Piratii nici nu infrunta mari riscuri: la controlul de frontiera, calatorii declara ca sunt prieteni sau rude ale soferului. Singura problema este atunci cand pasagerii se dau de gol ca nu sunt rude la controlul pasapoartelor, insa sanctiunea este doar contraventionala. Afacerea a devenit atat de buna incat, in judetele Satu Mare, Bistrita-Nasaud sau Suceava, mai multe firme de transport au renuntat la autocare. Acum, cursele de Roma sau Berlin sunt facute cu masinile de sapte locuri. In lipsa unui control al firmelor - de care ar trebui sa se ocupe ARR-ul -, "Sharan"-urile au inceput sa fie folosite si de catre operatorii mari de transport, cu probleme la capitolul licente de traseu sau licente interbus. Astfel, firmele mari apeleaza la "Sharan"-uri in momentul in care autocarele lor vin incarcate cu pasageri ilegali. Ca sa respecte foile interbus, "ilegalii" din Italia sau Spania sunt preluati pe teritoriul ungar de catre autovehiculele de sapte locuri. Astfel, autocarele firmelor mari respecta foile interbus si intra fara calatori in tara, pasagerii fiind trecuti peste granita in "Sharan"-uri sau "Galaxy"-uri. Ca sa nu mai existe deloc probleme cu autoritatile, "piratii" au gasit si o metoda prin care sa legalizeze "camataria la frontiera". Astfel, cei care nu au 500 de euro pentru trecerea frontierei sunt dusi de catre proprietarii "Sharan"-urilor la notar, unde se legalizeaza un act de imprumut. La aceasta afacere, "piratii" castiga calatori-clienti si o dobanda modica. Ideea a prins atat de bine incat, numai in patru zile, doar in punctul de frontiera Petea, au fost descoperite peste 10 masini tip "Sharan", toate incarcate cu "neamuri" si "prieteni" care se duceau la munca in Vest. Fiindca nu prea exista reglementari in acest domeniu, transportatorii au fost amendati cu 3.500.000 de lei pentru transport fara licenta. Conform unor informatii ale celor de la Crima Organizata din cadrul IGPF, pe frontiera de vest actioneaza zeci de "pirati"- multi dintre ei sub umbrela firmelor acreditate de Autoritatea Rutiera Romana - care, saptamanal, fac curse cu minimicrobuzele lor in tarile din spatiul Schengen.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite