"Scufundarea" dosarului "Flota" ne-a costat 300.000 lei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Dosarul "Flota" a costat statul român 294.500 RON. După aproape trei ani de la trimiterea dosarului de către instanţa supremă la DNA, procurorii au decis scoaterea de sub urmărire penală a

Dosarul "Flota" a costat statul român 294.500 RON. După aproape trei ani de la trimiterea dosarului de către instanţa supremă la DNA, procurorii au decis scoaterea de sub urmărire penală a tuturor inculpaţilor, mai puţin Traian Băsescu, care în calitatea de şef al statului nu poate fi cercetat decât pentru înaltă trădare.

A fost nevoie de aproape 300.000 RON ca să fie închis dosarul în care, în urmă cu aproape patru ani, ajungea în instanţă cu 80 de inculpaţi acuzaţi de crearea unui prejudiciu de 11.000 miliarde de lei. Deşi dosarul "Flota" a fost returnat la DNA, întrucât rechizitoriul nu fusese semnat şi de fostul şef de la Anticorupţie, Ioan Amarie, noua echipă, condusă de Daniel Morar, a decis refacerea expertizei pentru a se vedea exact ce prejudiciu s-a înregistrat prin înstrăinarea a 16 nave din flota maritimă românească.

La finalul expertizei, prejudiciul calculat în 2004 (aproximativ 11.000 miliarde de lei n.r.) s-a diminuat în 2007 la… zero lei. Primii experţi sunt cercetaţi, iar statul român a mai cheltuit aproximativ 100.000 de euro pentru a închide o cauză.

Deşi prevăzută în legile româneşti, acţiunea în regres - prin care statul ar putea să ceară sumele cheltuite de la vinovaţii erorilor - nu se aplică niciodată. Unul dintre cele mai mediatizate dosare la nivelul anului 2004 - unde se vorbea de delapidare, înşelăciune, abuz în serviciu în formă calificată, fals intelectual, uz de fals, bancrută frauduloasă, spălare de bani şi diminuarea nejustificată a valorii de vânzare a unor active din capitalul de stat - a fost acum închis. Atât timp cât nu exista un prejudiciu, nu se putea vorbi de infracţiuni, nici măcar de o banală neglijenţă în serviciu.

Navele, vândute cu respectarea legii

O tentativă de "uitare" a dosarul "Flota" a mai fost şi în 1999, când din echipa de conducere a Parchetului General făcea parte Mircea Zărie, actualmente adjunct la DNA.

Concluzia specialiştilor care au realizat ultima expertiză tehnico-maritimă şi financiară din dosarul "Flota" a fost că acele 16 nave româneşti, vândute în perioada 1991- 2000, s-ar fi făcut în baza aprobărilor legale date de FPS, acţionarul majoritar al CNM Petromin SA, în cadrul procesului de privatizare iniţiat de Guvernul şi Parlamentul României.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite