"Schimb colaboratorii cu angajaţi full time"

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O croată este noul director al companiei Omniasig Life România. Ea încearcă să implementeze experienţa din Croaţia şi în ţara noastră pentru a putea dubla cota de piaţă a societăţii şi

O croată este noul director al companiei Omniasig Life România. Ea încearcă să implementeze experienţa din Croaţia şi în ţara noastră pentru a putea dubla cota de piaţă a societăţii şi a o aduce pe profit, după ce anul trecut rezultatele nu au fost pozitive.


- De când sunteţi în România şi cum apreciaţi piaţa de asigurări de aici?


- Am preluat această funcţie la începutul acestui an. România se aseamănă foarte mult cu Croaţia, ţara mea de origine (unde am condus companii din cadrul grupului Vienna Insurance Group), din punct de vedere al protecţiei sociale. Am găsit aici o piaţă dinamică, cu posibilităţi de creştere foarte mari.

- Ce ţinte v-aţi propus pentru 2008, după ce anul trecut compania a încheiat pe pierderi?


- Ne-am propus dublarea cotei de piaţă, de la 3,4% în prezent la cel puţin 6%. Datorită programului cu pilonul II de pensii s-au creat multe schimbări pe piaţa din România şi sper să profităm de ele.

Vom avea acelaşi nivel al cotelor de prime ca anul trecut. Ne-am propus să creştem vânzările cu circa 45% în acest an, la 23 milioane de euro (80 milioane de lei), după ce anul trecut afacerile companiei au rămas la nivelul din 2006, de circa 14 milioane de euro (49 milioane de lei).

- De ce au scăzut vânzările?


- Nivelul primelor brute subscrise a stagnat din cauza reformei pensiilor private, pentru că mulţi agenţi au migrat către acest sector. Pe de altă parte, avem multe poliţe care au ajuns la maturitate şi trebuie înlocuite, iar agenţii s-au concentrat pe acest lucru. În plus, Omniasig Life a fost anul trecut supusă mai multor măriri de capital, cu peste 5 milioane de euro.


- Cu ce forţe (financiare şi umane) veţi asigura aceste creşteri?


- Unul dintre factorii care vor duce la creşterea afacerilor Omniasig Life va fi concentrarea pe forţa de vânzări angajată (cu carte de muncă), nu agenţi care lucrează part-time pentru companie (cu contract de mandat). Circa 700 de agenţi vor fi cu carte de muncă, şi încă pe-atât cu contract de colaborare.

Aceasta a fost strategia în Croaţia şi experienţa mi-a arătat că vânzările cresc dacă avem oameni care lucrează pentru noi full-time. Cu un bun training al agenţilor de vânzare şi o bună transmitere prin media a informaţiilor din piaţă vom reuşi să conştientizăm populaţia despre componenta de protecţie şi atunci oamenii vor încheia asigurări de viaţă.

- Ce buget de marketing aveţi anul acesta?


- Încă nu ştim ce buget de marketing şi de publicitate vom avea, dar e vorba de câteva milioane. Aşteptăm rate-card-urile pentru publicitatea tv şi apoi vom stabili valoarea finală a bugetului alocat. Avem deja pregătite spoturile la nivelul grupului, care vor fi utilizate în campania de repoziţionare a companiei.

- Care sunt cele mai solicitate produse şi ce poliţe şi colaborări veţi lansa în 2008?


- Înainte de a lansa alte produse, încercăm să îmbunătăţim sectorul daunalităţii.
Compania intenţionează să îşi extindă şi reţeaua teritorială de la 40 la circa 50 de unităţi până la sfârşitul anului şi să lanseze o campanie de repoziţionare. De asemenea, Omniasig Life va lansa produse speciale pentru bănci şi companii de credite de consum şi va intra pe piaţa asigurărilor unit-linked.


În prezent, compania colaborează cu mai multe societăţi de leasing şi bănci, dar doar cu două există o colaborare mai strânsă. Pregătim un parteneriat puternic şi exclusiv cu una dintre băncile care are extindere teritorială mare. Cel mai bine vândute sunt produsele de grup, asigurările de sănătate şi asigurarea stomatologică.

Zlatka Cular, 48 de ani, a fost numită la conducerea Omniasig Life, companie deţinută de grupul austriac Vienna Insurance Group, la începutul acestui an. Anterior acestei funcţii, a fost timp de doi ani membru în Consiliul de Administraţie al companiei şi a condus Cosmopolitan Life, o companie de asigurări de viaţă din Croaţia, controlată de VIG, cu afaceri anuale de circa 10 milioane euro şi o cotă de piaţă de 3%.

Majorarea capitalului social a afectat cifra de afaceri a companiei

Reprezentanţii Omniasig Life spun că au încheiat 2007 pe pierderi, fără a menţiona valoarea acestora sau a daunelor plătite clienţilor, până în aprilie când vor fi furnizate rezultatele auditate de către Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA). Pe primele trei trimestre ale anului trecut, Omniasig Life a avut subscrieri totale în valoare de 35,87 milioane lei.

Din acestea, primele brute subscrise din asigurări de viaţă au reprezentat puţin peste 34,61 milioane lei, restul de 1,26 milioane lei fiind subscrieri din asigurări de sănătate şi asigurări de accidente şi boală. Cuantumul daunelor plătite de companie în primele nouă luni ale anului 2007 indică o valoare de 16,09 milioane lei, 16 milioane lei fiind atribuite segmentului de asigurări de viaţă al anului 2006, în creştere cu 22% faţă de aceeaşi perioadă din 2006, când valoarea acestora era de 5,42 milioane lei.

Compania şi-a mărit capitalul social la 7,4 milioane euro, această capitalizare fiind unul dintre motivele menţionate de oficiali la accentuarea pierderilor din 2007. Omniasig Life ocupă locul zece pe piaţa asigurărilor de viaţă. Societatea are ca acţionari principali compania de asigurări Omniasig SA - subsidiară a Vienna Insurance Group - care deţine 50% din acţiunile societăţii, şi grupul TBIH Financial Services Group, care deţine 49,96% din capitalul social. Restul de 0,04% din acţiunile companiei este deţinut de mai multe persoane fizice.


Valoarea pieţei asigurărilor din România a crescut anul trecut cu 34%, până la 1,6 miliarde de euro în condiţiile în care veniturile din asigurări generale au fost de 1,3 miliarde euro, iar cele din asigurări de viaţă au fost de 300 milioane de euro.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite