De Sarbatori, bijuteriile si ceasurile de mii de euro - vandute ca painea calda

0
Publicat:
Ultima actualizare:

* O doamna a dat, scurt, 200 de milioane de lei numai pe parfumuri * Cumpatat, Adi Mutu a dat doar 5 milioane pe un fond de ten, o crema si un deodorant

Pentru cei care au umor, dar n-au buget, comerciantii gasesc solutii din plin in luna cadourilor. Lumanarele, oale sub presiune, triciclete, aparate pentru hot dog ori simpli papucei de casa - tot ce e infasurat in traditionala funda rosie poate fi considerat cadou. Preturi, intre cateva sute de mii de lei si cateva milioane. Cei norocosi, fara limita de buget, au de ales intre clasicele parfumuri, bijuterii si ceasuri. Sunt aceia care de la un an la altul sparg recordurile de vanzari in magazinele de lux. Ofertele hipermarketurilor sunt bogate, de la produsele pentru cei mici la cele pentru adulti. Cadourile gata pregatite sunt practice si bine vandute, fiindca scutesc cumparatorii de stresul combinatului si al impachetatului. La Metro, un pachet traditional constand intr-un cozonac (Panettone Mandorlato) si o sampanie (Cinzano) costa 475.000 lei. Un cos cu bunatati pentru o familie intreaga (sampanie Veuve Pelletier, bomboane Ferrero Rocher, Twix Miniatures, Pralinetti Capucino, cafea Lavazza si ciocolata Toblerone) costa 1.784.988 lei. Produsele electronice si telefoanele mobile sunt printre cele mai cautate cadouri. Avantajul e ca se pot achizitiona si in rate. O camera video digitala Sony costa 20.228.810 lei (sau 716.164 rata/luna ). Un aparat foto digital, intre 5.948.810 lei (sau 210.607 rata/luna), un Kodak, si 10.946.810 lei (sau 387.552 rata/luna), un Fujifilm mai performant. Telefoanele mobile sunt si ele pentru toate buzunarele: un Sagem MYX1 costa 534.310 lei, un Nokia 6670 cu camera incorporata, 17. 848.810 lei. Pentru cei mici, un laptop Super Notebook pentru jocuri poate fi cumparat cu 1.987.181 lei, o papusa Barbie e 1.011.382 lei, iar un cos cu dulciuri, 951.988 lei.
15.000 euro pentru cadoul de Craciun!
Reprezentantii magazinelor de lux spun ca vanzarile la parfumuri, bijuterii si ceasuri cresc de cel putin 5 ori in perioada Sarbatorilor. La bijuterii, se cauta in general seturile cu pietre pretioase, in special diamante. La "Mario Plaza" din Bucuresti, un asemenea dar costa intre 300 si 3.000 euro. "Se vand in nestire de Sarbatori", spune vanzatorul. Ceva mai accesibile sunt bijuteriile cu pietre semipretioase, care costa "doar" de la 15 pana la 30 milioane. "De obicei, barbatii cumpara asa ceva, dar sunt instruiti de acasa, fiindca stiu intotdeauna ce sa ne ceara. Cei care chiar nu se pricep isi trimit partenerele, ca sa fie siguri". Produsele mai ieftine, cum ar fi siragurile cu pietre semipretioase (800.000 lei bucata) sau lantisoarele cu pandantive (de la 3 milioane in sus), sunt cumparate, de regula, de doamne. La "Privilege", vanzarile la parfumuri cresc de circa 5 ori in luna decembrie. De aceasta data, cel mai bine s-au vandut parfumurile recent aparute la noi: Envy Me (Gucci), Max Mara si Pour Elle (Paco Rabanne). Pretul, intre 1,5 si 3,2 milioane bucata. Ofertele speciale constau in casetele cu parfum care includ, gratis, si laptele de corp (2,5 milioane pachetul). Daca la bijuterii barbatii se descurca si singuri, la parfumuri, femeile sunt cele care cumpara mai mult. "Recordul ii apartine unei doamne care a cheltuit, intr-o singura zi, peste 200 de milioane de lei", ne dezvaluie vanzatoarea. Nici vip-urile nu ocolesc magazinul. "Zilele trecute, Adi Mutu a cumparat de 5 milioane un fond de ten pentru el, o crema si un deodorant". La magazinul "Griffes", unde se vand haine de firma, de la Venera Arapu la Dolce&Gabbana, vanzarile cresc de cateva ori. Rochiile de seara pentru noaptea de Revelion (intre 6 si 10 milioane), camasile Feraud (3,9 milioane) si costumele barbatesti Cerutti (18 milioane) sunt cele mai bine vandute piese vestimentare. "Helvetansa" este raiul cumparaturilor pentru pasionatii de ceasuri si bijuterii. Vanzarile cresc aici cu suta la suta in decembrie, spune managerul Adrian Stoican. Daca, in urma cu cativa ani, cele mai solicitate produse erau cele cat de cat accesibile (intre 5 si 30 milioane), incepand de anul trecut, romanii aleg pentru cadouri lucruri tot mai scumpe. Adica ceasuri (cele mai exclusiviste marci se gasesc aici) si bijuterii Piaget, de la 5 pana la peste 100.000 euro bucata. Cel mai scump produs vandut zilele acestea a fost un ceas Vacheron Constantin, pe care si l-a achizitionat un domn, pentru 15.000 euro. Printre favoritele romanilor cu bani raman marcile Tissot si Cartier. Costa intre cateva milioane lei (Tissot) si cateva mii de euro (Cartier). "La ceasuri, barbatii sunt primii pe lista clientilor. Doamnele sunt cele care trebuie sa primeasca ceea ce vindem noi", spune Stoican. Pe langa ceasuri, "Helvetansa" mai comercializeaza si bijuterii Piaget. Un singur colier sau inel poate ajunge pana la 10.000 euro. De asemenea, printre cadourile preferate ale romanilor bogati sunt pixurile si stilourile Cartier. Un asemenea exemplar costa intre 200 si 600 euro bucata. "In ritmul in care se cumpara in aceasta perioada, speram sa vindem si piesa de rezistenta a magazinului nostru", spune managerul "Helvetansa". E vorba de un ceas Vacheron Constantin. Pret: 130.000 euro.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite