SUETA LA O CAFEA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nu vreau sa ies la pensie cu serialul "La Bloc" - marturiseste Dragos Mostenescu, vedeta primului sitcom romanesc "La Bloc" - primul sitcom romanesc, se apropie de cel de-al treilea an de cand

Nu vreau sa ies la pensie cu serialul "La Bloc"
- marturiseste Dragos Mostenescu, vedeta primului sitcom romanesc
"La Bloc" - primul sitcom romanesc, se apropie de cel de-al treilea an de cand ruleaza. Serialul a prins, are audienta si a inceput sa aiba si imitatori. Unul dintre protagonisti este Dragos Mostenescu.
- Cine este Dragos Mostenescu? De unde a aparut el?
- De la Timisoara, unde am absolvit Facultatea de Electronica si Telecomunicatii. In vremea studentiei, am avut un grup de umor care se numea Tact. In paralel cu studiile, faceam spectacole pentru studenti. Eram eu, Emil Radoi (Americanul) si inca un tip care lucreaza la Chestiunea Zilei. Impreuna faceam tot felul de trasnai pe "Coasta de Vest" - Oradea, Arad, Satu Mare. La inceput, am cantat chiar si in programe de cabaret, in restaurante. Dupa absolvire, ingineri fiind, am continuat sa facem chestia asta din pasiune. Cand am vazut ca pasiunea poate fi transformata intr-o sursa de venit, am renuntat definitiv la inginerie. Pe urma, se stie. Am ajuns la Chestiunea Zilei, unde am lucrat trei ani si jumatate.
- Cum s-a nascut "La Bloc"?
- Ideea a aparut in 2000 si i-a apartinut lui Razvan Savescu - scenarist si regizor, care ne-a impartasit-o ulterior mie si lui Radu Dragomir. Pe post, serialul a aparut la 1 aprilie 2002. Incercam, in film, sa atingem problemele de zi cu zi ale romanilor. Speculam flirtul, de exemplu, sau, mai bine zis, agatatul in stilul caracteristic acestei natii. In special acum, cand personajul Nelu Curca a devenit burlac, in serial, si se poate desfasura in voie. Mimi Curca e fiica acestuia, Costel Jurca sunt eu, Lili Jurca e sotia mea. Mai sunt Americanul, caruia nu-i aflam niciodata numele adevarat, si Sebastian Popa, devenit, la un moment dat, un fel de valet al Americanului.
- E doar pentru distractie, pentru evadare, acest sitcom, sau are si un mesaj social?
- Nu cautam neaparat morale, ca la fabule, dar intr-adevar, mesajul fiecarui episod e ca atunci cand incerci sa fii smecher si cauti castiguri, trucuri care sa evite munca si calea dreapta, esuezi la final. Ne adresam unui public mediu, care se confrunta in general cu problemele pe care le expunem noi in serial. Adica patura de mijloc din societatea romaneasca. Am facut si ceva studii de piata. Lumea s-a cam saturat de saracie, de facturi, de somaj. Astea se dau la stiri. Seara, cand intram noi, vrea distractie, vrea sa zambeasca.
- Are succes?
- Eu zic ca da. Personajele au devenit celebre in toata tara, prietenii nu ne mai striga pe numele adevarat. Asta dovedeste ca personajele s-au conturat si s-au impus. La inceputul serialului, pentru episodul-pilot, am vazut foarte multi actori si actrite. S-au facut diverse variante de cupluri si relatii de personaje, care au condus la distributia actuala.
- Care dintre ei sunt actori?
- Toti sunt actori, in afara de Mimi Curca, adica Dana Rogoz, fosta Abramburica. Abia a terminat liceul. Eu si Americanul suntem ingineri, dar avem experienta de scena de 15 ani, si de televiziune de sapte. Am invatat din mers. E un cliseu, dar n-am cum s-o spun altfel. E vorba de rutina, putin talent si multa munca.
- Cam cat se munceste la un episod?
- Trei-patru ore de repetitii pe text, inainte, plus a doua zi, de dimineata pana seara. Filmarile se fac la doua episoade, pe zi, incep la 9 si dureaza pana la ora 23.00, cu pauze de cate cinci minute, un sfert de ora.
- Cat se poate castiga, in Romania, cu un astfel de serial?
- Castigurile sunt rezonabile in raport cu castigurile medii din Romania. Oricum, nu putem compara cu ce e afara. Ca ordin de marime, daca un episod costa, afara, undeva pe la o suta-doua sute de mii de dolari, la noi ajunge la 8, maximum 12.000 de dolari pe episod.
- O sa iesiti la pensie din "Bloc"?
- Nu, nici intr-un caz, mai ales ca la noi, interesul publicului scade mai repede decat la altii. Letterman, pe care l-au preluat cei cu talk-show-urile, tine la ei de 25 de ani. E drept, se mai schimba vedetele. La ei au fost 5-6 presedinti. Tuca are show de 5 ani, presedintele e tot ala, de 12.
- Crezi ca ai putea sa joci si teatru? Ti s-a propus asa ceva?
- Nu, nu mi s-a propus. Cred ca e o zona complet diferita de ceea ce fac eu. Sigur ca mi-ar placea, dar nu stiu daca m-as descurca. E cu totul alt gen de joc.
- Esti o vedeta? Traiesti ca o vedeta?
- Nu stiu daca sunt o vedeta. Nu oricine apare pe ecran e vedeta. A fi vedeta presupune un palmares: film, productie, conceptie, creatie, lucruri pe care multe dintre persoanele publice din zona show business-ului de la noi nu le au in spate. Acestea nu sunt vedete, dupa opinia mea.
- Ce ati luat de la Seinfeld?
- E vorba de preluarea unor formate de succes de afara si adaptarea lor pentru Romania. Seinfeld e o comedie de situatie, acolo exista un umor tipic evreiesc, care prinde foarte bine la americani. Ei pun accent pe story si pe replici, mai putin pe jocul actorilor. Asta e sitcom, "Divertis" si "Voua" fac un comic de limbaj, un fel de scheciuri extinse la un episod de 20 de minute. Comedia de situatie a altceva. Si Seinfeld e alteva. Seinfeld e un program foarte bun. Nu a zis nimeni ca ne putem compara.
- Unde a disparut sotia lui Curca?
- S-a dedicat mai mult teatrului, n-a reusit sa se imparta.
- La un moment dat, a existat un fel de preselectie pentru echipa voastra de scenaristi. A fost vorba de o pana de idei?
- Nu era vorba de pana de idei, ci despre a forma o echipa care sa invete sa scrie si cu care sa putem face mai multa treaba. Oamenii proaspeti, cu idei noi sunt intotdeauna bineveniti intr-un cerc de creatie.
- Ati putea deveni si producator?
- Intr-un fel, suntem deja producatori. Ne ocupam direct si de marketing, si de vanzarea serialului, si de promo-uri.
- Reclame, Gogule, reclame?
- In general, nu imi asociez figura cu anumite produse, pentru ca asta uzeaza imaginea. Dar depinde de ce suma vorbim...
- Va cenzureaza cineva textele?
- Acum nu exista cenzura, intr-adevar, alta decat cenzura bunului-simt, care nu functioneaza cum trebuie la toti. Presiunea doar publicul o poate exercita astazi asupra noastra. Treaba e sa stii unde sa faci mici compromisuri. Trebuie gasita o cale de mijloc pentru a face un lucru de calitate, dar si pentru a te adresa unui segment de oameni cat mai numeros.
- De ce nu apare Dragos Mostenescu atat de frecvent in presa mondena?
- Nu am iesiri foarte dese, nu caut celebritatea cu orice pret. Sunt bun prieten cu ziaristii din zona aceasta mai frivola, cu fotoreporterii papparazzi. I-am invitat sa ma fotografieze, nu le ascund nimic, nu ma feresc, deci nu sunt interesant. Nici nu am niste hobby-uri interesante, nici nu ma prefac ca as avea. Lumea cauta sa fie pe prima pagina a ziarelor. Daca produsele tale vorbesc de la sine, nu prea te mai intereseaza sa iesi. Seman cu personajul meu din "La Bloc", fiindca asta e stilul meu de viata.
- Ai un copil cu Lili?
- Nu, dar Lili chiar e gravida. Urmeaza o serie de episoade care se "invart" in jurul nasterii copilului. Sa vedem ce ne mai aduce viata, pentru ca asa scriem scenariul: urmarim viata.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite