SIAB 2007, mai spaţios, mai multe maşini, dar mai prost organizat
0Evenimentul auto al anului se poate transforma în cea mai slabă ediţie a unui salon automobilistic din România Aglomeraţie, nervi, locuri de parcare limitate şi scumpe, acces greoi,
Evenimentul auto al anului se poate transforma în cea mai slabă ediţie a unui salon automobilistic din România
Aglomeraţie, nervi, locuri de parcare limitate şi scumpe, acces greoi, WC-uri insalubre, căldură insuportabilă în corturi, şi foarte mult timp pierdut. Cam aşa poate fi caracterizată a şasea ediţie a Salonului Internaţional Auto Bucureşti.
Dacă aveţi de gând să vă petreceţi weekendul pe Drumul Naţional 1 (DN1), atunci puteţi încerca să ajungeţi la Metro Otopeni, locul de desfăşurare a SIAB 2007. Pentru asta, trebuie să vă înarmaţi cu multă răbdare, ceva biscuiţi de ronţăit, eventual şi ceva combustibil în plus.
Pentru că vă va lua o vecie să parcurgeţi tot drumul, de la ieşirea din Bucureşti şi până la Metro Otopeni. Odată ajunşi acolo, să nu credeţi că aţi scăpat de probleme. Începe calvarul accesului în incinta parcării SIAB, care se face exact prin DN1. Şi ca poliţia rutieră să-şi facă simţită prezenţa, în cazul în care veniţi dinspre Bucureşti, nu puteţi face stânga "în scurt", chiar pe sub podul Otopeni, ci trebuie să mergeţi până la sensul giratoriu din faţa Aeroportului Henri Coandă.
Aici, luaţi în piept altă coadă la semaforul destinat celor care vor să iasă în DN1. După ce ajungeţi la semafor, faceţi stânga şi vă aşezaţi la coada de acces, care se mişcă mult mai încet decât cârdul de maşini de pe Magheru la ore de vârf.
Poarta de acces este subdimensionată
Ajungeţi la poarta de acces şi trebuie să prezentaţi biletul de intrare şi pe cel de parcare, pentru că altfel veţi face cale întoarsă, pentru că bodyguarzii nu stau la discuţie. Dacă aveţi ghinionul să veniţi cu scuterul, s-ar putea să plătiţi un loc de parcare, iar bodyguarzii să vă invite "respectuos" să nu ocupaţi un loc întreg, "ca să mai intre şi alţii"!
Trecem de accesul în parcare şi ne aventurăm în cele trei corturi în care se desfăşoară SIAB 2007. Imaginea este oarecum schimbată, comparativ cu precedentele ediţii, chiar dacă anul acesta SIAB se desfăşoară în nişte corturi, evenimentul semănând cu o mare sărbătoare câmpenească. Dacă treceţi de acest aspect, în interior o să descoperiţi standuri frumos gândite, sau, dimpotrivă, neatent studiate, pentru a atrage vizitatorul.
Parcela importatorului Porsche România este cea mai mare de la SIAB, însă asta nu se vede deloc în aranjamentul creat de cei implicaţi. Modelele Volkswagen sunt destul de înghesuit aruncate, la fel şi Skoda. La SEAT se mai schimbă un pic foaia, modelele producătorului spaniol fiind mai răsfirate. La
Audi, vedeta standului, R8, este aruncat undeva în spate, unde mai fumează câte o ţigară angajaţii.
Superlux, numai pentru cei potenţi financiar
Păcat, pentru că mulţi trec pe la stand şi mai mult ca sigur nu observă bijuteria celor din Ingolstadt. Un aer aparte, foarte rarefiat, à la Monte Carlo, îl întâlnim la cele două standuri unde sunt expuse modele de top, Porsche, Lamborghini şi Bentley. Aici, vizitatorul de rând, cel care doar visează astfel de modele, trebuie să se mulţumească cu o amărâtă de poză, şi aia de slabă calitate, făcută de la distanţă. Am întrebat un oficial de la standuri, de ce nu sunt deschise publicului larg cele două standuri, şi mi s-a răspuns foarte sec, "asta e politica firmei"!
Oricum, aveţi unde să vă duceţi dacă nu sunteţi pasionat de bolizi destinaţi latifundiarilor sau finanţatorilor. Unul dintre standurile interesant aranjate şi aerisite este cel de la Fiat, unde modelele sunt expuse în aşa fel încât să nu te calci pe bombeu cu ceilalţi vizitatori.
Un alt stand interesant este cel al motocicletelor Harley-Davidson, unde găsiţi exemplare mai scumpe decât limuzine cu pretenţii. Undeva mai sus de acest stand este unul plin cu ATV-uri, unde sigur poţi alege un model interesant, deoarece preţurile sunt pentru toate buzunarele.
Dacă vă dă mâna, puteţi să vă cumpăraţi un quadbike, un fel de ATV supersport, destinat pasionaţilor cu bani, preţul fiind unul pe măsură, 70 de mii de euro. Standul Daimler-Chrysler este dominat, în mare măsură, de variante supersport ale diferitelor limuzine Mercedes, şi de multiplele modele SUV de la Jeep.
Vedeta este cu siguranţă Mercedes Clasa S, varianta blindată, ce costă 380 de mii de euro, fără TVA. Un alt model Mercedes ce poate candida la titlul de cel mai scump este un Vito Brabus, care costă peste 230 de mii de euro. Standul Dacia, unul dintre cele mai puţin vizitate de la SIAB, are o singură mare noutate, Logan pick-up.
Toalete mizerabile
O problemă ce, cu siguranţă, va da bătăi de cap organizatorilor o reprezintă toaletele publice. Acestea sunt în număr foarte mic, mizerabile, mirosul din interiorul lor este pestilenţial, iar pretenţiile de salon auto internaţional pălesc în momentul în care intri în toaletele ecologice. Şi ieri încă nu sosise puhoiul de români dornici să se pozeze cu exponatele sau cu fetele aferente fiecărei maşini.
Spre deosebire, la salonul auto de la Frankfurt, spaţiul destinat toaletelor era cu mult peste wc-urile din hotelurile româneşti cu pretenţii de lux. La SIAB, toaletele ecologice aduc foarte mult cu haznaua, iar vizitatorii ar face mai bine să se abţină sau să aibă tărie de caracter, dacă ţin neapărat să păşească într-un wc ecologic.