Românii au băut cu 15% mai puţină bere

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cehii au băut cu 7% mai puţină bere
Cehii au băut cu 7% mai puţină bere

În primele opt luni, vânzările de bere au totalizat 12,4 milioane hectolitri, faţă de aceeaşi perioadă din 2008, când acestea au fost de 14,6 milioane hectolitri. Totodată, piaţa de bere a înregistrat o scădere de 15%, declinul fiind mai accentuat în perioada sezonului de vară.

"La nivelul pieţei, primul semestru a adus o scădere de 10% a volumului de vânzări din cauza crizei economice, ceea ce a determinat o diminuare a consumului de bere. Până în luna august, declinul s-a accentuat până la 15%, iar până la finele anului se estimează ca această scădere să se menţină", a spus Shachar Shaine, preşedintele United Romanian Breweries Bereprod (URBB).

Potrivit preşedintelui companiei URBB, anul acesta va fi asemănător anului trecut, iar o dezvoltare a pieţei de bere este aşteptată pentru ultimul trimestru din 2010.

"Depinde foarte mult şi de cursul valutar. 2009 nu va fi mai prost ca 2008, iar 2010 nu cred că ne va aduce o dezvoltare pozitivă pe piaţă, poate din ultimul trimestru al anului viitor să vedem rezultate", a mai spus preşedintele URBB.

Volumul vânzărilor de bere ale companiei a fost, în primele opt luni, de 1,2 milioane hectolitri, nivelul fiind similar celui înregistrat în perioada ianuarie-august 2008, a declarat preşedintele companiei, Shachar Shaine.

"Consumatorul, cel puţin în primele luni ale anului, a fost mai prudent. Până la sfârşitul anului nu vor exista creşteri ale vânzărilor, însă nici nu ne vom confrunta cu scăderi mai mari", a spus Shaine, într-o conferinţă de presă.

În ceea ce priveşte cota de piaţă a producătorului de bere şi băuturi răcoritoare URBB, aceasta a fost de 10% în primele opt luni, iar pentru întreg anul reprezentanţii companiei estimează să rămână la acelaşi nivel.

"Perioada cu cea mai mare creştere a fost luna iulie, când majorarea volumului total de vânzări a fost de 7%. Datorită creşterii înregistrate, în condiţiile unei pieţe în scădere, cota de piaţă a companiei noastre pe segmentul de bere a atins 12% în luna iulie, cea mai mare valoare înregistrată până în prezent", a adăugat Shaine.

Potrivit lui Shaine, în primele opt luni compania a exportat de trei ori mai mult decât în aceeaşi perioadă din 2008, în special în Albania şi Macedonia, pe segmentul de bere, şi în Bulgaria, pe segmentul de sucuri necarbonatate, Granini.

Ponderea exporturilor companiei este în prezent de 5% din volumul vânzărilor, iar pentru 2010-2011 compania intenţionează să ajungă la 10%.

Compania a investit în acest an şapte milioane de euro în echipamente şi logistică, investiţiile totale ale producătorului ridicându-se până în prezent la 197 milioane de dolari, neincluzând segmentul de apă minerală. URBB a anunţat în mai că va intra pe segmentul apei minerale, printr-un proiect greenfield de peste zece milioane de euro, noua fabrică urmând să fie construită în localitatea Bilbor, din judeţul Harghita, la 12 kilometri de Borsec.

URBB este unul din principalii producători de pe piaţa românească a berii, pe care mai activează Heineken România, InBev România şi Ursus Breweries.

 CITIŢI PE ACEEAŞI TEMĂ:

Arad: Tinerii mută cheful din cluburi în pizzerii

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite