Altex România, vânzări guvernate de criza economică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Altex România, vânzări guvernate de criza economică
Altex România, vânzări guvernate de criza economică

Anul trecut, cifra de afaceri a grupului Altex a fost de 344 de milioane de euro, 2008 fiind pentru Altex unul guvernat de efectele crizei economice. Astfel, începutul de an a demarat cu o creştere a pieţei de consum. Tendinţă urmată şi în trimestrele următoare, pentru ca ultimile trei luni din an vânzările să fie în cădere liberă. Şi asta în condiţiile în care, în perioada sărbătorilor de iarnă vânzările în acest domeni

Anul 2008 a demarat cu o creştere a pieţei de consum în ritmul dat de ultimii ani de dezvoltare continuă. În primele şase luni, vânzările înregistrate de Altex le depăşeau cu 47% pe cele din 2007, asta în condiţiile în care piaţa avea o creştere de 20%.

Evoluţia favorabilă a fost determinată de ritmul accelerat al creşterii economice din primul semestru din 2008, estimată la aproximativ 8%.

Tendinta de creştere s-a manifestat şi în trimestrul trei al anului 2008, dar într-un ritm mai redus. În trimestrul patru din 2008 a apărut reducerea consumului, aceasta afectând şi retailul de produse electronice şi electrocasnice.

Din păcate, scăderea din trimestrul patru a coincis cu cel mai important sezon de vânzări al anului, sărbătorile de iarnă. În această perioadă vânzările practic se dublează. Pe măsura apropierii de luna decembrie, efectele crizei s-au făcut tot mai resimţite, iar scăderea faţă de 2007 s-a accentuat.

Datorita acestor circumstanţe, performanţa întregului an 2008 a fost afectată semnificativ, în detrimentul bunelor rezultate din prima jumătate a anului.

Reducerea acută a apetitului de consum într-un timp relativ scurt, precum şi tendinţele de regres manifestate în piaţă au impus o atenţie sporită în optimizarea proceselor şi costurilor. În 2008 s-a înregistrat creşterea tuturor categoriilor de produse, cu excepţia comunicaţiilor.

Mai mult decât atât, s-a înregistrat o diversificare majoră a cererii pentru laptopuril, produsel multimedia, telefoane mobile cu cameră foto sau MP3 player, sisteme de navigaţie sau console de jocuri şi jocuri. Toate acestea au avut o dinamică lentă până în 2007.

În 2008, cele mai mari creşteri au fost la produsele din categoria entertainment, precum filme, muzică, console de joc şi jocuri în format CD sau DVD, cu 60%.

Cea mai semnificativă a fost creşterea cu 670% a cererilor pentru filmele în format Blu-ray Disc. Acestea au fost urmate de vânzările de jocuri, cu creşteri de până la 300% faţă de valorile din 2007. Vânzările de console de jocuri au înregistrat, de asemenea, o creştere importantă de 116%. 
 

Produsele electrocasnice mici de tipul aparatelor de bucatarie (roboţi, cafetiere, toastere) şi produsele de îngrijire personală au înregistrat o creştere de peste 20%.

Camerele foto şi video au înregistrat o creştere de 15%, iar produsele electronice aproximativ 10%. Televizoarele cu ecran cu plasmă sau LCD au crescut cu 35% faţă de anul 2007.

La polul opus s-au aflat vânzările de televizoare cu tub catodic, care au scăzut cu 50% faţă de 2007. Produsele IT au înregistrat o cretere de 17% în 2008, determinată de evoluţia vânzărilor de laptopuri, care au înregistrat un plus de 130% faţă de anul precedent. Şi sistemele desktop au fost pe minus, o scădere de 38% faţă de 2007.

Comunicaţiile au scăzut cu 15% faţă de 2007. Principalul motiv fiind orientarea clienţilor către distribuitorii de telefonie mobilă.

S-au remarcat totuşi şi creşteri spectaculoase în cadrul acestei categorii. Astfel, PDA-urile au înregistrat un plus de 162% şi peste 100% sistemele de navigaţie GPS.

În 2008, produsele electrocasnice mari au crescut cu 5% faţă de 2007, aragazurile şi hotele au  fost pe plus cu 20%, iar maşini de spălat au crescut cu 7%.

În ponderea vânzărilor, cel mai important loc este deţinut, în continuare, de produsele electronice, cu 27%, în timp ce pe locul secund se află electrocasnicele, cu 24%.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite