Rolls Royce prospectează discret industria navală autohtonă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Constructorul britanic este un nume bine-cunoscut în România, ca furnizor al motoarelor avioanelor Rombac din anii `80 şi, mai nou, al propulsoarelor celor două fragate din dotarea armatei. Nu

Constructorul britanic este un nume bine-cunoscut în România, ca furnizor al motoarelor avioanelor Rombac din anii `80 şi, mai nou, al propulsoarelor celor două fragate din dotarea armatei. Nu e exclus ca actualele "tatonări" să fie legate de o comandă militară pentru nave de patrulare.

Ministerul Economiei a anunţat, ieri, printr-un comunicat, că ministrul Varujan Vosganian s-a întâlnit la sfârşitul săptămânii trecute cu o delegaţie a Rolls Royce, condusă de responsabilul companiei pentru Europa Centrală, divizia navală.

Oficialul companiei britanice i-a prezentat ministrului ultimele noutăţi din domeniul navelor multifuncţionale şi a transmis intenţia companiei de a fabrica componente în ţara noastră. Mai aflăm că delegaţia britanică s-a deplasat apoi la şantierul naval Damen Galaţi, pentru a se întâlni cu reprezentanţi ai Asociaţiei Naţionale a Constructorilor de Nave (ANCONAV).

"Această primă întrevedere a fost extrem de utilă pentru ambele părţi şi a pus bazele unei colaborări viitoare care se va putea concretiza nu numai în fabricarea de componente, ci şi în realizarea de nave complete după proiecte Rolls Royce" - conchide comunicatul.

Discuţiile cu un producător de anvergură, precum Rolls Royce, beneficiau de obicei de o publicitate generoasă din partea guvernului. Faptul că informaţia este dată printr-un simplu comunicat poate arăta că, în realitate, va mai trece timp până când se va ajunge la un rezultat concret. "Din experienţă, vă spun că nu se ajunge foarte repede la un contract. Dar este clar că Rolls Royce caută locuri de unde are costuri de producţie cât mai mici", spune Gelu Stan, şeful ANCONAV şi al şantierului naval Damen Galaţi.

Pe de altă parte, nu este exclusă varianta ca vizita Rolls Royce să fie o tatonare pentru îndeplinirea condiţiei de off-set, în cazul primirii unei comenzi militare. După cum se ştie, în acest caz, legislaţia prevede realizare în contrapartidă (cel puţin 80%) de achiziţii de produse româneşti sau investiţii în economie.

"Ei vor să testeze şi dacă şantierele de la noi pot să producă nave multifuncţionale, care pot fi folosite de la transportul de pasageri până la patrulare de coastă", spune directorul Stan.

El arată că şantierul din Galaţi are experienţă în construirea acestui tip de nave, livrate către Marina suedeză. Oficial însă, industria navală autohtonă n-a primit până acum o comandă de la autorităţile române pentru nave de patrulare.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite