Rolls-Royce Phantom - cireasa de pe tortul limuzinelor de lux intra in Europa de Est prin Romania

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Irinel Columbeanu - primul cumparator

Piata auto din Romania a reusit o performanta pentru Europa de Est: in Romania a fost adus noul Rolls-Royce Phantom. Fabricat la 5 ani de la preluarea, in 1998, a marcii Rolls-Royce de catre concernul BMW, intr-o fabrica special construita la Goodwood, in sudul Angliei, noul automobil de lux a fost prezentat, in acest an, in premiera, la salonul auto de la Detroit SUA. Pana in acest moment au fost vandute, in intreaga lume, 480 de bucati, pentru anul viitor preconizandu-se vanzarea altor 2000. De ce a acceptat producatorul sa aduca noul Rolls-Royce, in premiera, in Romania si, nu in alte tari din zona? "Pentru ca am simtit ca, in Romania, exista oameni cu bani care vor cumpara acest automobil de lux", raspunde, simplu, managerul general al Automobile Bavaria, Michael Schmidt. De altfel, exista deja un om de afaceri roman care a comandat un Rolls-Royce Phantom. Este vorba de Irinel Columbeanu, unul dintre cei aflati in topul milionarilor in dolari, recent publicat. Michael Schmidt a declarat pentru Adevarul ca alte 10 persoane au facut deja un scurt drive-test cu aceasta masina si crede ca 6 dintre ele vor lansa in curand comanda. In termen de maximum 3-4 luni de la lansarea comenzii, oricine are 320.000 euro si poate merge pana spre 400.000 de euro intra in posesia masinii, producatorul nepunand vreo conditie noului proprietar. Cumpararea se poate face cu banii jos sau in diverse formule de leasing. Service-ul va fi asigurat gratuit pe o perioada de 4 ani, in Romania, mai exact intr-o locatie din Bucuresti, pe care BMW a inceput deja s-o construiasca si o va finaliza in curand (undeva, in zona Baneasa). Tot pentru o perioada de 4 ani, Rolls-Royce Motor Cars Limited va asigura, gratuit, noului proprietar, toate consumabilele necesare (ulei, filtre etc.), evident mai putin benzina si anvelopele. Care anvelope de tip Pilot Primacy au fost produse, special, de firma Michelin. Dotat cu un motor 6,749 cmc, de 460 C.P., noul Rolls-Royce Phantom atinge 100 km/h in 5,9 secunde si consuma cat un jeep de clasa medie, adica 17. la 100 km.
Ferrari tine aproape
Rolls-ul nu este singura limuzina de lux care se vinde bine in Romania. Quattroporte, ultimul model de limuzina al firmei Maserati, va ajunge in tara in primavara 2004 si va avea numere de Baia Mare. La volan se va urca omul de afaceri Victor Florean, presedintele companiei CMC. Spre deosebire de Rolls-Royce, unde proprietarul masinii nu are "voie" pe scaunul soferului, o limuzina Maserati poate fi condusa si de cel care o cumpara, ultimul model Quattroporte fiind alintat de cunoscatori cu apelativul "Ferrari de zi cu zi". Diferenta fata de alte superlimuzine o face viteza: 275 de km la ora. Lansata in premiera mondiala anul acesta la Frankfurt, Maserati Quattroporte a fost "vanata" imediat de romani, care au comandat pe loc, la salonul auto, patru bucati. Un alt roman ce se va urca la volanul limuzinei cu inima de Ferrari este avocatul bucurestean Catalin Dancu, aparatorul Alexandrei Mutu. Pentru 2004, Maserati a alocat pentru Romania o cota de 20 de unitati, 11 din ele fiind deja vandute. Spre comparatie, pentru Austria, producatorul italian si-a propus sa faca doar 15 limuzine. Romanii au preferat sa le cumpere in leasing, costul unei asemenea limuzine pornind de la 83.000 de euro, pret CIP, fara taxe incluse si fara optiuni. Fiecare Maserati, facut ca si Rolls Royce-ul complet manual, este personalizat. Institutul National de Statistica din Italia a identificat pentru modelul standard de Maserati Quattroporte nu mai putin de 4 milioane de optiuni posibile pentru personalizarea sa, asa ca, din cele 2000 de unitati produse, este imposibil ca doua sa fie identice.
VIP-urile baga milioane de euro in "fiare"
Dintre VIP-urile noastre care detin automobile de lux, ii amintim pe Ion Tiriac - posesorul a in jur de 20 de piese de colectie, de la Lamborghini si Ferrari la Chevrolet si Jaguar XJ 220, aceasta din urma costand o jumatate de milion de dolari. Fostul fotbalist Gica Popescu are, de cativa ani, un Ferrari. Dinu Patriciu, presedintele Rompetrol, poseda un Jaguar S Racing, pe care a cheltuit 140.000 de euro. De putina vreme, Viorel Catarama a rupt gura targului, cu singurul Maybach aflat pe teritoriul Romaniei, limuzina de lux a concernului Daimler-Chrysler, pentru care a platit 400.000 de euro. Afaceristul Ion Nicolae are in garaj nu mai putin de 14 automobile luxoase, a caror valoare totala se ridica la peste doua milioane de dolari. Proprietar al unui Rolls-Royce Corniche decapotabil, ce valoreaza peste 200.000 de euro, este un om de afaceri roman stabilit in Israel, mai putin cunoscut in Romania. Masina sta in garaj la Bucuresti.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite