Resturile coloanei oficiale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

De ceva vreme încoace, bolizii care circulă în coloanele oficiale formate pentru tot soiul de demnitari fac ravagii pe şosele. Accidentele parcă sunt trase la indigo. Victima este aproape mereu

De ceva vreme încoace, bolizii care circulă în coloanele oficiale formate pentru tot soiul de demnitari fac ravagii pe şosele. Accidentele parcă sunt trase la indigo. Victima este aproape mereu un pieton indisciplinat sau aiurit, iar maşina care o spulberă este doar "pe jumătate" înregimentată în şirul oficialilor. Aşa a fost şi ieri, când SPP-ul a anunţat că Loganul de la Romexpo nu era înscris în pachetul oficial de securitate al preşedintelui. Nu mai departe de vara asta, un şofer machit dintr-o coloană MApN a strivit o femeie angajată în traversare pe şoseaua naţională. Versiunea a fost aceeaşi. Beţivul s-a dovedit a fi într-o echipă ataşată ombilical de oficiali, dar nu conducea o maşină din componenţa coloanei. În toate ţările lumii civilizate, coloanele oficiale sunt mai presus de tot ceea ce mişcă în trafic. Antemergătorii sunt instruiţi anume pentru a spulbera tot ce stă în calea VIP-urilor, iar muritorii de rând ştiu asta foarte bine. La noi, în schimb, o coloană care se respectă e mai ceva ca un alai de nuntaşi. Se lipesc de ea funcţionari publici, cameramani, agenţi sub acoperire şi tot soiul de şmecheri dornici să alerge în urma unui girofar. Din când în când, o astfel de lipitoare se propteşte în amărâţii de pe carosabil. Urmează apoi scenariul de albire a şoferului sau scoaterea acestuia din rândurile oficialilor. Statisticile nu vorbesc însă niciodată despre şoferi sancţionaţi pe motiv că s-ar fi lipit de coloanele cu girofar precum cocoşatul de gard.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite