Restaurantul din mall, de patru ori mai mulţi clienţi decât cel stradal

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Numărul mare de vizitatori le asigură operatorilor minimum 300 de clienţi pe zi. Dimineaţa, cafea irlandeză, după-amiaza, prânz tradiţional românesc, iar seara, o salată mediteraneeană şi un film. Toate într-o singură locaţie. La mall.

Tocmai pentru că românii văd centrele comerciale mai mult decât simple magazine, proprietarii acestor proiecte au început să aloce suprafeţe din ce în ce mai generoase zonei de food court. De la 3-5% la 15%.

Trafic mare şi chirii mici

Chiriile mai mici şi traficul mai mare sunt motivele pentru care operatorii sunt interesaţi de prezenţa într-un centru comercial, în detrimentul locaţiilor stradale.

“Din punct de vedere al businessului, prezenţa într-un centru comercial este cea mai indicată, pentru că din cei 30.000 de vizitatori zilnici, cel puţin 1% vor intra în unitatea ta”, spune Radu Marinescu, general manager Gourmet Products Servicii, francizorul brandului Gloria Jean’s Coffees.

Într-o locaţie stradală, numărul clienţilor poate fi chiar şi de patru ori mai mic decât într-un mall. “Cafeneaua din stradă îţi oferă vizibilitate, dar clienţii poposesc mai rar în interior”, mai spune Marinescu. Pe lângă vânzările consistente, la fel de importantă este şi chiria în alegerea unui mall în defavoarea unui spaţiu high street, subliniază Marinescu.

Nivelul chiriilor dintr-un centru comercial central este de 45-90 de euro pe metru pătrat pe lună.  Pe principalele artere bucureştene chiria medie lunară este de 125 de euro pe metru pătrat. Bulevardul Magheru este cel mai scump. Un metru pătrat costă aici 135 de euro, potrivit ultimei analize asupra pieţei de retail a companiei de consultanţă imobiliară Cushman& Wakefield Activ Consulting.

Chiria are o pondere importantă şi în strategia de extindere a reţelei de restaurante de tip fast-food KFC. “Valoarea chiriei este un factor ce nu poate fi ignorat”, spun reprezentanţii KFC. Dar, alegerea centrelor comerciale a fost făcută încă din momentul în care acestea au apărut pentru prima dată în România.

“Fiind o noutate la acel moment, fiind o reţetă sigură de succes, decizia a venit natural”, mai spun aceştia. Pe termen mediu, KFC intenţionează să deschidă simultan restaurante, atât în malluri, cât şi în amplasamente stradale.

Vizibilitatea costă 300 de euro pe metru pătrat

În polii de cafenele şi restaurante din Capitală, precum Piaţa Romană sau Dorobanţi, operatorii plătesc uneori peste 300 de euro pe metru pătrat în fiecare lună. Cu toate acestea, există proprietari care sunt dispuşi să plătească mai mult pentru a fi vizibili. „Preferăm locaţiile stradale şi pentru că programul nu ne este impus, aşa cum se întâmplă în cazul unui centru comercial”, spune Cătălin Mahu, deţinătorul lanţurilor La Mama şi Cafepedia. 

Cafenelele tematice, gata să intre şi în România

La nivel internaţional, operatorii centrelor comerciale de tip mall au găsit soluţia unui food court care să mulţumească toate gusturile. Diversitatea. În spaţiul destinat restaurantelor, clienţii găsesc de la mâncare mediteraneeană până la cea tradiţională, de la fast-food şi pizzerii până la specialităţi japoneze.

În Europa de Vest şi în Statele Unite ale Americii nu au fost uitate nici persoanele care ţin o cură de slăbire. În majoritatea mallurilor este cel puţin un restaurant care serveşte mâncare dietetică. “Şi pe piaţa locală vor apărea în curând cafenele tematice, terase panoramice şi restaurante dietetice”, spune Luiza Moraru, Head of Retail Department CB Richard Ellis Eurisko.

image

Interesul dezvoltatorilor de a extinde zona de restaurante şi cafenele este justificat de dorinţa acestora de a reţine clienţii în centrul comercial o perioadă cât mai mare de timp

image



Luiza Moraru, Head of Retail Department CB Richard Ellis Eurisko

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite