Reşiţa: Italienii au reţete pentru afaceri mici

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Managerii bănăţeni învaţă să-şi păstreze optimismul pe timp de criză de la specialiştii în resurse umane veniţi din Italia. Oamenii de afaceri au aflat cum să transforme ameninţarea recesiunii în oportunitate, chiar la Filarmonica Banatul.

Acorduri de pian s-au legat cu sfaturi anti-criză şi modele reuşite de afaceri pentru ca managerii bănăţeni să înţeleagă importanţa factorului uman în cadrul companiilor pe care le conduc.
Consultanţii prezenţi la conferinţa „Dezvoltarea competenţelor şi competenţele pentru dezvoltare”, organizată de Planetwork Studium, au atras atenţia oamenilor de afaceri bănăţeni că tratează cu superficialitate dezvoltarea personală a salariaţilor. „Competenţele umane nu trebuie să le înlocuiască pe cele tehnice, dar trebuie tratate cu mai multă atenţie”, a spus Francesco Pazienza, preşedintele Planet Group. „Crizele sunt iminente, iar lumea se întoarce acum la starea normală de turbulenţă necesară lansării ideilor inovative”, a spus profesorul Nicolae Bibu.

Muzica te adaptează la schimbare
Oamenii de afaceri italieni le-au arătat managerilor bănăţeni că arta şi economia pot avea mult în comun, iar inteligenţa emoţională caracterizează în aceeaşi măsură un artist bun şi un manager competent. „Conducătorii afacerilor sunt foarte încăpăţânaţi, pentru că perseverenţa i-a adus în poziţiile de top pe care le ocupă azi, dar trebuie să se obişnuiască ca de mâine să facă totul diferit”, a spus consultantul Marius Popa.

Pregătiri periodice
Potrivit specialiştilor în resurse umane, managerii trebuie pregătiţi şi verificaţi periodic, pentru a se cunoaşte în permanenţă cum se pot descurca aceştia în situaţii limită. Compania Planetwork Studium pune la dispoziţia companiilor din Vest 300 de teste destinate managerilor. Liderii pot fi verificaţi simplu şi gratuit, prin câteva chestionare online.

Principii cheie în mijlocul crizei
1. Schimbarea percepţiei asupra realităţii. Criza este o oportunitate, nu o ameninţare.
2. Determinare pentru a putea lua decizii dificile, dar rapide.
3. Inovarea oamenilor, nu doar a produselor.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite