Reorganizarea Primăriei Bucureşti a costat peste 70.000 de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Videanu a găsit o modalitate de a scăpa de funcţionarii publici care nu fac faţă modernizării sistemului administrativ prin introducerea criteriului de performanţă. "Cine ţine pasul cu noile

Videanu a găsit o modalitate de a scăpa de funcţionarii publici care nu fac faţă modernizării sistemului administrativ prin introducerea criteriului de performanţă. "Cine ţine pasul cu noile cerinţe va rămâne, cine nu, e liber să plece", a avertizat primarul general, Adriean Videanu, când a anunţat că lucrează la o nouă organizare a instituţiei.

Prin urmare, salariul funcţionarilor va fi format din două componente: una reprezintă salariul tarifar, negociat la angajare sau stabilit prin fişa postului, iar diferenţa va fi făcută de performanţele funcţionarului. Se va introduce termenul de evaluare, în urma căruia şeful direcţiei sau al serviciului poate stabili dacă angajatul merită mai mult sau dacă nu se achită de atribuţiile primite. Noua structură a Primăriei Capitalei este asemănătoare cu organigrama unei companii de top, performanţa şi eficienţa fiind puse la baza sistemului, şi aşa sufocat de birocraţie.

Aparatul greoi al municipalităţii va rămâne în total cu 10 din cele 29 de direcţii care există în prezent, toate subordonate primarului general.

Viceprimarii depind de primarul general

Potrivit organigramei propuse spre aprobare Consiliului General, toată activitatea municipalităţii se va baza pe patru mari compartimente şi pe secretariatul general, ca direcţie separată.

La rândul lor, directorii generali vor avea în subordine alte direcţii, iar primarul le va controla activitatea prin cei patru directori generali. Noul secretar, Tudor Toma, va avea în subordine Direcţia asistenţă juridică a Consiliului general şi Direcţia de administraţie publică. Separat de direcţiile generale mai apar, subordonate tot edilului-şef, Direcţia de audit public intern, Direcţia de resurse umane, Direcţia juridic, legislaţie şi contencios, Direcţia de inspecţie şi control general şi Direcţia de strategie şi analiză documente.

Aşa cum arată organigrama, pe hârtie, viceprimarii nu mai răspund de nicio direcţie, însă legea îi permite primarului general să delege, prin dispoziţii, alte atribuţii viceprimarilor. Noua organigramă a fost realizată cu ajutorul unei firme specializate şi a costat 250.000 de lei noi.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite