"Regele asfaltului", contract de 158 milioane de euro pentru reabilitarea unui drum naţional

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu (foto) a mai obţinut un contract de zeci de milioane de euro de la bugetul statului pentru lucrări de asfaltare. "Regele asfaltului" a fost

Omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu (foto) a mai obţinut un contract de zeci de milioane de euro de la bugetul statului pentru lucrări de asfaltare.

"Regele asfaltului" a fost desemnat, în luna martie, de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADN) câştigătorul licitaţiei pentru lucrarea de reabilitare a Drumului Naţional 2 D pe o porţiune de 95 de kilometri, respectiv tot tronsonul care trece prin Vrancea (Focşani-Bârseşti).

Costurile lucrării sunt evaluate la nu mai puţin de 158 milioane de euro. Ieri, preşedintele Consiliului Judeţean Vrancea, Marian Oprişan, a semnat autorizaţia de începere a lucrărilor, dar a criticat atribuirea lucrării către firma lui Umbrărescu, UMB Spedition.

Istoria unui drum... electoral

Reabilitarea DN 2 D a fost un vehicul electoral pentru majoritatea preşedinţilor Consiliului Judeţean Vrancea sau a parlamentarilor din acest judeţ. Ani la rând, aceştia au promis că vor face lobby pentru lucrări la drumul care ar urma să scurteze cu 40 de kilometri distanţa parcursă de un vrâncean până la Braşov. În 2003, ministrul transporturilor de la acea vreme, Miron Mitrea, deputat PSD de Vrancea şi susţinător al lui Oprişan, a anunţat că Drumul Naţional 2 D va fi reabilitat în baza unui parteneriat public-privat cu societatea israeliană Solel Boneh. Parteneriatul prevedea ca Solel Boneh să execute lucrările pe o distanţă de 118 kilometri pe banii firmei, după care rămâneau să întreţină drumul timp de 15 ani, iar apoi primeau de la statul român banii pe lucrare. Odată cu schimbarea guvernării, la sfârşitul lui 2004, Gheorghe Dobre, noul ministru al transporturilor, a refuzat însă parteneriatul cu firma israeliană. "Parteneriatul public-privat este cel mai avantajos mod pentru stat de realizare de infrastructură. Este cel mai puţin susceptibil de acuzaţii de corupţie. Din păcate, inconştienţa ministrului Dobre a dus la anularea acestui parteneriat cu Solel Boneh", a susţinut ieri Oprişan. Marian Oprişan s-a arătat sceptic şi în legătură cu capacitatea firmei lui Dorinel Umbrărescu de a realiza, conform proiectului, lucrarea de reabilitare a DN 2 D. "Aş fi preferat un constructor internaţional, cu expertiză profesională, fiindcă este vorba de construcţia unui drum care pleacă de la câmpie şi traversează Carpaţii. Este o lucrare de maximă importanţă", a spus Oprişan.

Licitaţie "în familie"

La licitaţia organizată de CNADN s-au înscris, conform lui Oprişan, trei ofertanţi, doi dintre aceştia "celebri" pentru influenţa de care se bucură la Cotroceni. Este vorba de firma UMB Spedition a lui Dorinel Umbrărescu şi un consorţiu format din firmele Euroconstruct a patronilor de la Golden Blitz, Vega 93 Galaţi şi Paco, care aparţine omului de afaceri Costel Căşuneanu. A treia firmă prezentă la licitaţie a fost SCCF Iaşi. Marian Oprişan susţine că suma de 158 milioane de euro cu care a câştigat Umbrărescu este doar începutul unor costuri enorme ale lucrării de reabilitare. "La toate lucrările mari de infrastructură s-a venit cu un preţ şi apoi s-a venit cu lucrări adiţionale şi s-a ajuns ca la autostrada Bucureşti - Braşov care a triplat preţul prin acte adiţionale", susţine Oprişan. Contactat de "Adevărul", Dorinel Umbrărescu susţine că lucrările la DN2D valoarează 100 milioane de euro.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite