Recrutarea de personal iese în stradă, pe panouri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Competiţia pentru forţă de muncă împinge companiile la mijloace de angajare neconvenţionale Un simplu anunţ de angajare pus în vitrină sau dat la ziar nu mai e suficient pentru ca

Competiţia pentru forţă de muncă împinge companiile la mijloace de angajare neconvenţionale

Un simplu anunţ de angajare pus în vitrină sau dat la ziar nu mai e suficient pentru ca firmele să-şi găsească angajaţii de care au nevoie. Joburile se bat acum, cu detergenţii şi berea, pe panourile stradale şi la tv, pentru atenţia trecătorilor şi a spectatorilor.

Lanţul de magazine real,- Hypermarket România a dat startul unei campanii masive de recrutare, în urma căreia se urmăreşte angajarea a 2.500 de persoane pentru următoarele hipermarketuri care vor fi deschise în Bucureşti Timişoara, Cluj şi Galaţi. Amploarea campaniei de recrutare şi dificultatea de a găsi forţa de muncă necesară i-au determinat pe angajatori să iasă din tiparele obişnuite ale recrutării. Campania este mediatizată în: radio, presă, panotaj stradal şi pe Internet.

"Campaniile de recrutare desfăşurate pe outdoor sunt noi pentru aceasta medie. Cu începere din acest an, marile companii, în special hipermarketurile, au început să folosească această medie pentru a promova o campanie de recrutare în oraşele în care urmează să îşi deschidă magazine", remarcă Liviu Voicu, Senior Sales Manager al companiei de publicitate stradală News Outdoor.

O campanie de publicitate stradală are marele avantaj că poate atinge foarte bine publicul dintr-o anumită zonă geografică. Dacă vrei să nu ai probleme cu întârzierea la serviciu a angajaţilor, îţi plasezi campania într-o zonă apropiată sau accesibilă viitorului angajat. Deocamdată, publicitatea stradală nu reprezintă o piaţă în sine pentru companiile de outdoor.

Deficit de bucătari, cofetari şi patiseri

"Aceste campanii nu sunt foarte frecvente şi ţin în special de ritmul în care se extind sau cresc companiile care doresc recrutarea de personal. Până în momentul de faţă am avut un număr de cinci astfel de campanii pentru clienţi cum ar fi Carrefour, Real sau Oracle", mai spune Liviu Voicu, Senior Sales Manager al companiei de publicitate stradală News Outdoor.

Unele dintre cele mai dificil de acoperit posturi sunt cele de specialişti în domeniile brutăriei, cofetăriei, patiseriei, carmangeriei, pe piaţa muncii existând o ofertă redusă. "Acesta nu este un aspect deloc de neglijat pentru o companie de retail care concentrează în jur de 40 de angajaţi specializaţi în zona de brutărie, cofetărie, patiserie care trebuie să gestioneze o linie de producţie completă la nivelul unui magazin", ne spune Ramona Toma, Recruitment, Training and Development Manager la real,- Hypermarket Romania.

Pentru a suplini lipsa de pregătire au fost formate echipe de anagajaţi expaţi, specialişti în domeniile produselor proaspete şi ultraproaspete care să constituie sursa de suport şi training pentru personal.

Telefon gratuit pentru înscrierea la interviu

Poziţiile vizate în campanie sunt cele manageriale (şefi şi adjuncţi ai şefilor de raion), poziţii specializate (resurse umane, contabilitate, protecţia muncii, IT, asigurarea calităţii, logistică) şi poziţii de execuţie (lucrători comerciali, casieri, măcelari, tranşatori, bucătari, cofetari, patiseri). Candidaţii din Bucureşti, Cluj şi Timişoara au la dispoziţie un număr de telefon gratuit ce funcţionează în toate reţelele de telefonie pentru înscrierea la interviu. Rezultatul nu a întârziat să apară. Programările la interviu s-au făcut rapid.

Am sunat şi noi într-o zi de miercuri, dar ne-a fost recomandat să revenim vineri. Programările se fac doar pentru o săptămână în avans, iar toate locurile erau deja ocupate.

Campanie tv pentru recrutare şi brand

În mod obişnuit, pe piaţa muncii, notoriatatea de care se bucură compania în rândul publicului larg este magnet pentru atragerea candidaţilor. Pe piaţa fondurilor se întâmplă şi invers. Companii nou-înfiinţate au avut nevoie de mii de colaboratori.

Recrutarea a fost promovată chiar şi prin publicitate tv. Fondul Prima Pensie şi-a difuzat spoturile pe 18 canale tv locale şi naţionale, iar bugetul total pentru recrutare a atins 500.000 de euro.

Brandul angajatorului "Prima pensie" a ajutat şi la creşterea notorietăţii Fondului Prima Pensie. Potrivit legii, fondurile nu au avut voie să îşi promveze serviciile până pe 17 septembrie.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite