Recrutarea, tot mai dificilă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Selecţia, fidelizarea şi recompensarea salariaţilor în funcţie de performanţă sunt provocările pieţei de profil. Pe fondul adâncirii crizei de forţă de muncă specializată de pe piaţa

Selecţia, fidelizarea şi recompensarea salariaţilor în funcţie de performanţă sunt provocările pieţei de profil.

Pe fondul adâncirii crizei de forţă de muncă specializată de pe piaţa românească, recrutarea a devenit cea mai mare problemă a specialiştilor în resurse umane. Pe de altă parte, angajatorii se confruntă cu candidaţi slab pregătiţi şi fără experienţă, dar cu pretenţii salariale din ce în ce mai mari. Acestea sunt principalele concluzii ale unui studiu realizat de compania de consultanţă Corporate Dynamics International.

Recrutarea a devenit, la nivelul anului 2007, una dintre problemele cele mai mari cu care se confruntă directorii de resurse umane, datorită ofertei limitate de angajaţi care corespund cerinţelor şi bugetelor angajatorilor, se arată într-un studiu realizat recent de compania de consultanţă în resurse umane Corporate Dinamycs International.

În acelaşi timp, pe fondul lipsei de candidaţi, specialiştii în resurse umane anticipează creşterea în continuare a veniturilor salariale pe piaţa românească. "România se confruntă cu candidaţi slab pregătiţi şi fără experienţă, dar cu pretenţii salariale din ce în ce mai mari. În condiţiile presiunii lipsei de candidaţi, este de aşteptat ca aceste probleme să se accentueze şi să asistăm în continuare la o creştere a veniturilor salariale", a declarat Decebal Leonard Marin, managing partner în cadrul Corporate Dynamics International.

Acesta a explicat că pe piaţa românească există o criză de personal atât la nivelul forţei de muncă specializate, cât şi pentru forţa de muncă necalificată, fenomen care s-a adâncit în special după integrarea României în Uniunea Europeană.

" Dacă înainte de integrarea în Uniunea Europeană, fenomenul migrării românilor în alte state europene era specific forţei de muncă necalificate, acum avem de-a face cu fenomenul în care şi persoanele calificate pleacă", a precizat Marin. În opinia acestuia, dezvoltarea economică, o altă cauză a crizei actuale, a condus la o creştere a necesarului de angajaţi, precum şi la necorelarea între sistemul naţional de educaţie şi cererea din piaţă.

Salariul, motivul principal la schimbarea jobului

Potrivit studiului Corporate Dynamics, salariul a devenit principalul motiv pe care specialiştii în resurse umane îl percep ca fiind cauza plecării angajaţilor din firme. "Motivele salariale reprezintă un arugument major în rândul angajaţilor care îşi schimbă locul de muncă.

Acest lucru vine să confirme încă o dată presiunea existentă în recrutare şi presiunea pe creşterile salariale la care asistăm. Cu toate acestea, doar 37% din companii organizează exit interviuri", sunt de părere autorii studiului.

Creşte importanţa pachetelor de beneficii

În ce priveşte politica de beneficii pentru angajaţi, cercetarea Corporate Dynamics arată că telefoanele mobile şi maşina de serviciu sunt principalele beneficii pe care firmele din România le oferă angajaţilor.
"Politica de beneficii în ţara noastră, pe fondul cererii foarte mare de forţă de muncă cu o calificare ridicată, a evoluat foarte mult în ultima perioadă.

Studiul ne arată că telefonul mobil şi maşina de serviciu sunt printre beneficiile cele mai folosite din România. Acestea sunt urmate de bonurile de masă şi pachetul format din apă, cafea şi ceai oferite gratuit de companii şi de şcolarizarea şi instruirea angajaţilor", a precizat Decebal Leonard Marin.

În general, priorităţile strategiilor de compensare şi beneficii din România sunt orientate către atingerea obiectivelor firmei şi menţinerea competitivităţii în piaţă, a punctat reprezentantul Corporate Dynamics. Studiul a fost realizat în perioada mai-august a acestui an, pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional de 501 de companii, cu o eroare de sondaj de maximum 5%.

Societate

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite