Rapid - Steaua, un meci de 10 miliarde de lei pentru comercianţi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

întreprinzători.Turul, disputat în 30 martie pe stadionul Giuleşti, va aduce comercianţilor peste 1 miliard de lei din vânzarea şepcilor, fularelor şi tricourilor, aproximativ 1,5 miliarde lei

întreprinzători.
Turul, disputat în 30 martie pe stadionul Giuleşti, va aduce comercianţilor peste 1 miliard de lei din vânzarea şepcilor, fularelor şi tricourilor, aproximativ 1,5 miliarde lei din vânzarea răcoritoarelor şi în jur de 832 milioane lei din sandvişuri, napolitane şi snackuri. "Este meciul vieţii noastre. Aşteptăm să jucăm în Cupa UEFA din 1993. Un astfel de meci va duce şi la înflorirea comerţului în jurul stadionului Rapid", ne-a declarat entuziasmat Andrei Teodor, directorul de marketing al unui magazin de suveniruri. Afacerile vor creşte "însă" substanţial în retur, care se va disputa pe 6 aprilie, pe stadionul Lia Manoliu. Comparativ cu Giuleştiul, care are o capacitate de 20.000 de locuri, pe Lia Manoliu sunt aşteptaţi 53.000 de fani. Conform estimărilor, aceştia vor consuma 150.000 de pahare cu sucuri în valoare de 4 mld. lei, 100.000 de sandvişuri în valoare de 3 mld. lei şi vor cumpăra suveniruri de peste 1 miliard de lei. Per total, fiesta din Giuleşti şi cea de la Lia Manoliu vor aduce comercianţilor peste 10 miliarde de lei.

Afaceri de miliarde din comerţul cu suveniruri din fotbal
Vânzări de şepci, fulare şi tricouri de sute de milioane de lei, dar şi de zeci de mii de sandvişuri şi sticle de băuturi răcoritoare la un singur meci sunt afaceri înfloritoare pe lângă cluburile de fotbal din Bucureşti şi din ţară. Cifra de afaceri a întreprinzătorilor creşte în funcţie de evoluţia echipei, dar şi de miza jocului. Cluburile cu priză la public, Steaua, Dinamo, Rapid, sunt principalele ţinte ale micilor afacerişti. Permanent deschise sunt magazinele de suveniruri şi "echipament" de suporter. Acestea vând şepcuţe, fulare, tricouri şi geci, dar şi brelocuri şi obiecte din porţelan cu chipul fotbalistului iubit. Câteva fabrici specializate, cum ar fi Flotirex Bucureşti, Teritext Iaşi şi Terasante din Israel, deservesc cererea întreprinzătorilor din preajma stadioanelor. După un meci mare, seara se trage linie: vânzările au depăşit 300 milioane de lei, dacă meciul a fost cu miză, şi 50-100 de milioane dacă a fost un meci de campionat. Cifra de afaceri a acestui tip de business se ridică la miliarde de lei. Dar comecianţii visează un business ca cel din Europa de Vest. "Stadionul din Hamburg are în incintă pe puţin 40 de restaurante unde oamenii au la dispoziţie mâncare şi băuturi răcoritoare şi chiar bere fără alcool", mai spune Andrei Teodor directorul unui magazin de suveniruri. Visul acestuia este să-şi deschidă şi un magazin unde, pe lângă şepcuţe, să vândă şi mobilă cu emblema echipei, cum se întâmplă în ţări precum Germania şi Anglia. "Atunci va fi marea afacere din fotbal. Căci fanii adoră să aibă în casă astfel de obiecte", susţine acesta. Afacerile au ajuns până acolo încât Federaţia Germană de Fotbal a făcut la UEFA o cerere pentru a se creşte pauza de meci de la 15 la 20 de minute, tocmai pentru a permite consumul.

Paza bună trece primejdia rea
Cum la un meci de fotbal se adună între 15.000 şi 40.000 de suporteri, serviciile de pază, protecţie şi securitate au un rol esenţial. La fel serviciile medicale şi pompierii. "Toţi aceştia sunt prestatori de servicii şi au contracte încheiate pe un an cu marile cluburi. Ei pun la dispoziţia suporterilor servicii bine plătite, căci trebuie să ne comportăm ca în Vest. UEFA ne obligă să lăsăm 10% liber dintr-un stadion pentru un eventual incident major", opinează Gheorghe Năstase, administratorul clubului Rapid Bucureşti. Atunci când sunt meciuri cu echipe europene, intră în rol efective întregi de pază şi securitate, întărite de echipe de jandarmi şi poliţie. Toţi aceştia fac servicii care se plătesc. Jandarmii şi firmele de pază sunt primii care vin şi ultimii care pleacă.

Ce se cumpără pe stadioane
* Tricou - 500.000 lei
* Fular - 220.000 lei
* Minge - 500.000 lei
* şepcuţă - 150.000 lei
* Breloc - 100.000 lei
* Steguleţe - 200.000 lei
* Fanioane - 100.000 lei
* Adidaşi de firmă - 2 milioane lei

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite