Rampe de lansare pentru manageri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asumarea riscului şi a responsabilităţii, cheia avansării în marile companii Mai mult de 200 de angajaţi din departamentele de relaţii cu clienţii (customer service) ai Orange au fost

Asumarea riscului şi a responsabilităţii, cheia avansării în marile companii

Mai mult de 200 de angajaţi din departamentele de relaţii cu clienţii (customer service) ai Orange au fost anul trecut promovaţi în vânzări, marketing, logistică sau în cadrul reţelei de magazine.

Mulţi dintre directorii Orange provin din rândul celor care au lucrat în relaţia cu clientul. "Peste 50% din angajaţii companiei lucrează sau au lucrat în customer-service", a arătat Richard Moat, CEO al Orange România, la prima conferinţă internaţională de "customer service" organizată de Service Excellence Solutions şi Human Capital Solutions.

Politica internă este aceea de a promova în rândul angajaţilor asumarea riscului şi a responsabilităţii, a arătat Moat.

Directorul Orange România a condus, în trecut, filialele din Thailanda şi Danemarca ale corporaţiei. "În Thailanda, angajaţii aşteaptă decizii de la vârf şi nu vor acţiona câtuşi de puţin în absenţa lor, chiar dacă sunt foarte competenţi. În Danemarca, angajaţii au mai multă iniţiativă. Mi-ar plăcea ca angajaţii români să aibă o abordare mai apropiată de a celor din Danemarca", a mai spus Richard Moat.

Ca urmare a promovărilor interne şi a salaraţilor care părăsesc după o vreme compania pentru a-şi continua cariera în alt domeniu, Orange are în permanenţă nevoie de angajaţi pentru aceste poziţii. "Suntem nevoiţi să recrutăm şi să pregătim noi persoane în mod constant", a mai spus Moat. În prezent, compania are cinci call-center-uri în care sunt angajate peste 1.000 de persoane. Moat arată că aproape 90% din persoanele care activează în aceste departamente au studii superioare, iar 40% au chiar două facultăţi absolvite.

Candidaţii sunt "vânaţi" de pe băncile facultăţii

Pentru a-şi atrage angajaţii cei mai buni, Orange este o prezenţă permanentă în mediul universitar. Una dintre iniţiativele în care s-a implicat compania a fost "Stagii pe Bune", al cărui obiectiv este plasarea studenţilor facultăţilor cu profil IT&C în stagii practice, pe perioada verii în companiile din domeniul IT&C. Pentru stagiile Orange se pot înscrie studenţii din anii trei, patru şi cinci din cadrul Universităţii Politehnica Bucureşti. Cei care doresc să beneficieze de acestea pot aplica pe www.stagiipebune.ro şi pe www.orange.ro.jobs. În urma unui proces de selecţie care constă în interviuri, cei mai buni studenţi au posibilitatea să pună în practică, în cadrul Orange România, cunoştinţele acumulate în facultate şi să-şi îmbogăţească experienţa în domeniul telecomunicaţiilor. Cei mai buni stagiari au posibilitatea să înceapă apoi o carieră în Orange. Un alt program poartă denumirea de Orange Telecom University. El este dedicat exclusiv studenţilor din anul IV ai Facultăţii de Electronică, Telecomunicaţii şi Tehnologia Informaţiei, care au obţinut rezultate şcolare foarte bune şi minimum media 8 pe parcursul primilor 3 ani de studiu. În urma unei preselecţii care constă în prezentarea unui proiect şi susţinerea unui interviu bazat pe cunoştinţe tehnice şi competenţe comportamentale, au fost aleşi 18 studenţi care frecventează în prezent cursurile Orange Telecom University. Cursurile acoperă o arie de interes vastă, aplicată tuturor domeniilor tehnice: acces, reţele şi servicii cu valoare adaugată, planificare şi bugetare. Fiecare student la Orange Telecom University primeşte o bursă în valoare de 675 de RON pe lună şi participă la un stagiu de pregătire practică în Departamentul Tehnic al Orange România timp de 10 săptămâni. De asemenea, studenţii participă săptămânal la cursuri tehnice cu module teoretice sau practice, susţinute de specialişti din departamentul tehnic al companiei.

Orange România lucrează pentru Belgia şi Elveţia

Aproape toate procesele "back-office", cele care nu presupun însă comunicarea cu clientul, ale filialelor Orange din Belgia şi Elveţia sunt gestionate de filiala românească. În această activitate sunt implicate 100 de persoane. Compania are în vedere să extindă serviciul şi pentru filiala din Olanda.Orange România are cel mai mare indicator de satisfacţie a clienţilor din întreaga reţea internaţională Orange, potrivit studiilor trimestriale pe care le realizează grupul de telecomunicaţii. "Oamenii îşi fac mai bine munca dacă înţeleg motivele pentru care trebuie să procedeze într-un anumit fel", spune Moat.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite