Radauti - capitala mafiei din transporturi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

In nordul Moldovei scoaterea romanilor pe blat din tara a devenit o afacere care aduce profituri de sute de mii de euro. Radautiul este centrul mafiei din transporturi. Printre firmele care pleaca de

In nordul Moldovei scoaterea romanilor pe blat din tara a devenit o afacere care aduce profituri de sute de mii de euro. Radautiul este centrul mafiei din transporturi. Printre firmele care pleaca de aici cu autocarele pline de amarati ce vor sa-si incerce norocul la colt de strada in Berlin sau in Roma se numara si "Tarsin Trans". Societatea este cunoscuta in toata Bucovina drept cea care ajuta pe toata lumea - "chiar daca ai probleme cu pasaportul sau nu ai bani de iesit din Romania". Numai ca, pana sa te urci in autobuz, treci prin niste probe "de fidelitate". Fiecare calator este luat in primire, inainte de a cumpara biletul, de un fel de comisie. Te chestioneaza ca la Politie despre treburile tale in Vest. Daca cei din "comisie" nu sunt multumiti, ti se cere un numar de telefon al "contactului" din Italia. Cu acest interogatoriu, firma fenteaza o posibila infiltrare a agentilor Politiei. In cazul in care ofiterii reusesc sa treaca testul, firma este avertizata de "prietenii" din interiorul Ministerului de Interne. Conform celor de la Crima Organizata, acum cateva luni, doi agenti au reusit sa treaca de "comisie". Insa, cu o zi inainte de plecarea autocarului spre Milano, politistii au fost sunati acasa si li s-a spus ca nu mai pot fi luati in autocar. Cei de la Crima Organizata sustin ca, pe langa scurgerile de informatii din interiorul Ministerului de Interne, transportatori mai beneficiaza si de date furnizate de la Serviciul de Evidenta Informatizata a Persoanei, acolo unde sursele "piratilor" dezvaluie identitatea calatorilor in baza seriei pasaportului sau a codului numeric personal.
Statul roman - tepuit cu sute de mii de euro pe an
Cheia afacerii este foaia interbus in baza careia firmele-pirat fac afaceri negre si tepuiesc statul roman cu sute de mii de euro pe an. Acest act eliberat de Autoritatea Rutiera Romana (ARR) da dreptul unui transportator sa efectueze o cursa internationala insa cu anumite conditii - sa aiba acelasi grup de calatori dus-intors; sa transporte un grup de calatori intr-o tara si sa vina in Romania cu autocarul gol ori sa plece cu autocarul fara nici un pasager pentru a prelua calatori de "afara". Foile interbus au un regim special pentru a nu se aduce prejudicii operatorilor de transport care efectueaza curse de linie pentru care se platesc bani buni. Numai ca piratii au pus la punct un sistem suveica prin care pacalesc statul si ii baga in faliment pe operatorii legali din Romania. Astfel - cu o spaga la ARR de 2.000 de euro (asa cum sustin chiar transportatorii) - este obtinut un set de foi interbus. Pe baza unei singure file efectueaza o cursa la Torino. De acolo, autocarul ar trebui sa se intoarca fara pasageri. Numai ca, la capatul liniei, sunt incarcati alti calatori. In acelasi timp, microbuzul unei firme de linie (cu care piratul are contract de colaborare) pleaca spre Budapesta. Acolo ii preia pe calatorii de Torino, iar autocarul firmei-pirat intra in Romania gol, respectand foaia interbus. Profitul cursei - aproximativ 5.000 de euro - intra direct in buzunarul patronului. Iar firmele din Radauti sunt banuite ca apeleaza la aceste metode. Lucreaza nestingheriti fiindca si-au asigurat protectia autoritatilor. Garda Financiara, ARR-ul si Politia - institutiile care ar trebui sa puna in aplicare ordonanta Guvernului Romaniei - nu ii deranjeaza pe mafioti. Controale nu s-au mai facut de mult in fieful din nordul Moldovei. Asa se face ca Romania inca mai apare drept tara care exporta muncitori la negru, prostituate si cersetori.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite