Radarele fixe dintre Bucuresti si Azuga, spaima hotilor si vitezomanilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Incepand de astazi, sistemul de supraveghere a traficului pe DN1 a intrat in functiune. Prima din cele 19 camere video se afla chiar in dreptul Aeroportului Baneasa, iar ultima, la Azuga. De acum,

Incepand de astazi, sistemul de supraveghere a traficului pe DN1 a intrat in functiune. Prima din cele 19 camere video se afla chiar in dreptul Aeroportului Baneasa, iar ultima, la Azuga.
De acum, orice incalcare a regulamentului de circulatie surprinsa de ,radarele fixe" se va lasa cu amenda si fotografie trimise contravenientului prin posta. Pe langa acestea, vor functiona in continuare si radarele de pe echipajele mobile. Astfel, soferii neatenti vor putea fi amendati de peste 20 de ori pe drumul dintre Bucuresti si Azuga. Centralizarea tuturor datelor se face prin intermediul a trei dispecerate, aflate la Academia de Politie, Barcanesti si Sinaia. Pe langa inregistrarea cazurilor de nerespectare a vitezei legale, sistemul face si calculul vitezei medii pe anumite trosoane de drum. Acest lucru inseamna ca, pentru a scapa de amenda, soferii trebuie sa mentina viteza legala pe tot parcursul, si nu doar in dreptul camerelor video. Atunci cand pe monitoarele dispeceratului este inregistrat un numar de inmatriculare al unei masini furate, sistemul il recunoaste automat si genereaza o alerta catre operator. Imaginile preluate sunt stocate timp de 30 de zile. Prin intermediul acestora, pot fi reconstituite atat accidentele de circulatie, cat si infractiunile care au avut loc in zona supravegheata. De asemenea, in baza datelor inregistrate, pot fi realizate rapoarte privind traficul rutier pe directii, benzi si chiar pe tipuri de vehicule. ,Aceasta portiune de drum este cea mai aglomerata din tara. Un astfel de sistem era absolut necesar. Acest dispozitiv nu urmareste cu prioritate sanctionarea soferilor. Pricipalul sau scop este supravegherea si analiza valorilor de trafic, precum si semnalarea ambuteiajelor si accidentelor de circulatie in timp real. Astfel, vom putea concentra rapid echipajele mobile in zonele cu probleme. Sistemul permite si depistarea masinilor date in urmarire sau care apar ca furate", ne-a declarat Mircia Toderica, seful Directiei Politiei Rutiere.

Societate



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite