Protecţia Consumatorului blochează reclamanţii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mama unei fetiţe care a mâncat pateuri cu viermi de la Fornetti nu a reuşit ieri să sesizeze OPC, din cauza numerelor de telefon afişate eronat pe site sau la care nu răspundea

Mama unei fetiţe care a mâncat pateuri cu viermi de la Fornetti nu a reuşit ieri să sesizeze OPC, din cauza numerelor de telefon afişate eronat pe site sau la care nu răspundea nimeni

Vacanţă la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului (OPC)! Nici robotul telefonic nu mai înregistrează reclamaţiile venite de la bucureşteni.

Indiferenţa Oficiului pentru Protecţia Consumatorului Bucureşti faţă de chiar obiectul muncii acestei instituţii, reclamaţiile, a devenit o obişnuinţă. Astfel, plângerile iniţiale ale bucureştenilor ajung să se transforme într-o reclamaţie făcută taman faţă de serviciile proaste ale OPC.

"Fetiţa mea a mâncat de dimineaţă Fornetti cu viermi şi larve. Era cu bunica ei, care i-a cumpărat pateurile de la un chioşc de pe strada Mărgeanului, şi au văzut abia acasă ce a mâncat copilul meu. Imediat ce am aflat, am început să contactez OPC ca să reclam Fornetti", a spus ieri mama fetiţei în vârstă de trei ani şi jumătate.

Mesageria cu reclamaţii, plină

Reclamanta a adăugat că primul pas a fost verificarea pe internet a numărului de telefon valabil pe zona Capitalei. "Mi-a răspuns o doamnă care mi-a explicat că am sunat de fapt la secretariat, că numărul de pe site este greşit şi mi-a dat un alt contact", a mai spus femeia.

La noul număr i-a răspuns un robot, care, după mesajul de întâmpinare, a informat-o că "ne pare rău, dar mesageria pentru reclamaţii este plină".

"Incredibil! Pe lângă faptul că mă gândesc îngrozită că fetiţa mea s-ar putea îmbolnăvi, nu reuşesc nici măcar să anunţ acest pericol autorităţilor", a precizat reclamanta.

Sesizarea nu a putut fi depusă nici măcar prin biroul de presă al ANPC, pentru că la telefon a intrat tonul de fax.

Nici inspectorul-şef al OPC Bucureşti, Constantin Cerbulescu, nu a răspuns la telefon, iar directorul acestei instituţii, Ion Mateescu, este în concediu. Astfel de situaţii fac ca statisticile OPC Bucureşti faţă de plângerile depuse vizavi de un anumit produs să arate liniştitor. Mai mult, produsul, care este perisabil, nu mai constituie o dovadă dacă reclamaţia este făcută online şi verificată cu întârziere.

Singurul care a reacţionat atât la apelurile bucureştencei, cât şi la ale noastre a fost Ioan Magheti, şeful Departamentului Relaţii Publice de la Fornetti România.

Chioşcarul, arătat cu degetul

"Este imposibil ca pe lanţul nostru să apară astfel de probleme, pentru că preparatele sunt congelate la -40 grade şi apoi sunt stocate la -19 grade. Iar brânza este tocată la milimetru", a explicat Magheti.

El a adăugat că este posibil ca vina să aparţină partenerului, adică patronului în al cărui magazin se vând pateurile, şi a sfătuit-o pe reclamantă să facă o sesizare la OPC.

Produsele cu viermi - pericol de boli

"Din cauza viermilor din pateuri, fetiţa riscă să facă o enterocolită, caracterizată prin vărsături, scaune diareice, stări de greaţă şi dureri de cap. Ea poate manifesta şi o stare alergică ce poate culmina cu apariţia edemelor (umflături) la nivelul pielii.

Dacă aceste simptome nu sunt prezente, se recomandă o bună hidratare în vederea eliminării pe cale renală a toxinelor", a spus dr. Marinescu Ioana Maria, medic de familie. Ea a recomandat menţinerea fetiţei sub supraveghere şi ducerea acesteia la spital imediat ce copilul acuză simptome precum cele descrise mai sus. (Magda Şerban)

Este imposibil ca pe lanţul nostru să apară astfel de probleme, pentru că preparatele sunt congelate la -40 grade
Ioan Magheti,
şef Departament PR Fornetti România

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite