Propulsată în funcţia de assistant manager de o bursă Erasmus

0
Publicat:
Ultima actualizare:

"Am acceptat postul cu strângere de inimă, deoarece credeam, la vremea aceea, că assistant manager este doar o denumire frumoasă pentru cineva care face cafele şi răspunde la telefoane. Mi-am

"Am acceptat postul cu strângere de inimă, deoarece credeam, la vremea aceea, că
assistant manager
este doar o denumire frumoasă pentru cineva care face cafele şi răspunde la telefoane. Mi-am schimbat total viziunea", povesteşte Diana Marinescu, asistentă a directorului executiv de Cumpărări din cadrul companiei Dacia Piteşti.
Absolventă a Facultăţii de Jurnalism din Piteşti în 2004, Diana Marinescu a ajuns să lucreze ca assistant manager "mai degrabă dintr-o întâmplare", dar îi place foarte mult ceea ce face. "După încheierea studiilor în Jurnalism, am decis să îmi încerc norocul la Bucureşti în presă, dar realitatea din teren nu s-a potrivit cu aşteptările mele. Aşa că, în primăvara lui 2005, am cedat insistenţelor părinţilor mei de a mă întoarce la Piteşti şi am depus un CV şi o scrisoare de intenţie la biroul de recrutare de la Dacia, intenţia fiind de a lucra în Comunicare", povesteşte Diana. Totuşi, nu s-a întâmplat aşa, pentru că în momentul acela directorul executiv al Direcţiei Cumpărări, francez de origine, avea nevoie urgentă de asistentă. "S-a considerat că am un profil corespunzător. Cred că faptul că în timpul facultăţii am avut o bursă în Franţa în cadrul programului Erasmus a contribuit la alegerea mea, pentru că una dintre cerinţe era un nivel bun de franceză".
Diana povesteşte că a acceptat postul "cu strângere de inimă", deoarece credea, la vremea respectivă, că "asistent manager este doar o denumire frumoasă pentru cineva care face cafele şi răspunde la telefoane". "Mi-am schimbat total viziunea. Rezumând, rolul meu este de interfaţă între şeful meu şi ceilalţi interlocutori interni (fie Dacia, fie Renault) şi externi (furnizori sau terţi). Asta înseamnă că gestionez timpul profesional al şefului meu îi stabilesc şi organizez reuniunile sau misiunile din ţară şi din străinătate la care participă, îi urmăresc mailul de serviciu şi îl însoţesc la principala întrunire săptămânală cu factorii de decizie din cadrul direcţiei pe care o conduce. La aceeaşi reuniune redactez atât ordinea de zi, cât şi sinteza deciziilor luate. De asemenea, centralizez şi urmăresc răspunsurile pentru toate ofertele de colaborare primite de la diverse societăţi", povesteşte Diana .
"Urgenţele şi termenele-limită sunt la ele acasă"
Diana Marinescu vede ocupaţia de asistent manager ca pe o treaptă de plecare în carieră, deoarece ea permite formarea unei viziuni de ansamblu despre cum funcţionează firma, cum este organizată şi care sunt obiectivele. "Dincolo de asta, ai posibilitatea să cunoşti destul de bine activitatea direcţiei din care faci parte, să înţelegi ce fac operaţionalii din jurul tău, fie că e vorba despre cumpărări, resurse umane sau financiar", afirmă ea.
Singurul sacrificiu cerut de această profesie este timpul. "Nu ai un program de opt ore. Mai ales într-un domeniu cum este cel al cumpărărilor, în care activitatea depinde de sute sau mii de furnizori din toată lumea, urgenţele şi termenele-limită sunt la ele acasă".

Ce înseamnă să fii assistant manager?
Potrivit Manualului de secretariat şi asistenţă managerială publicat de prof. Adina Berciu Drăghicescu pe site-ul Universităţii Bucureşti, asistentul manager face parte din structurile ierarhice superioare, ca prim subaltern şi în acelaşi timp colaborator apropiat al directorului general sau al directorului de departament. Sarcinile şi atribuţiile depind de poziţia pe care şeful o ocupă în structura organizatorică a firmei, precum şi de activitatea desfăşurată de aceasta. Asistentului manager i se cer cunoştinţe şi abilităţi, precum management, marketing, drept, psihosociologie, informatică, relaţii publice şi altele. În multe companii, postul este similar cu cel de secretară. Există însă situaţii în care postul de "executive assistant" este o treaptă către postul de manager.
Independenţa, inteligenţa, la concurenţă cu loialitatea şi discreţia
"Pe de o parte, orice director îşi doreşte un asistent care să primească dispoziţiile fără a-l contrazice, să fie loial şi discret, iar pe de altă parte, independenţa, inteligenţa, solicitudinea şi responsabilitatea sunt acele calităţi pe care trebuie să le aibă un asistent manager pentru a-l degreva de anumite sarcini, sprijini şi asigura succesul", scrie Adina Berciu Drăghicescu. Asistentul manager este

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite