Promovarea turistică a României, un obiectiv îndeplinit doar pe hârtie

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cinci clipuri publicitare TV, pentru care s-au plătit anul trecut 1,3 milioane de euro, au rămas în sertarele autorităţilor Lipsa de comunicare şi managementul defectuos sunt doar două

Cinci clipuri publicitare TV, pentru care s-au plătit anul trecut 1,3 milioane de euro, au rămas în sertarele autorităţilor

Lipsa de comunicare şi managementul defectuos sunt doar două dintre motivele pentru care sume bugetare importante alocate anul trecut pentru promovarea turistică internaţională a României s-au dus pe apa Sâmbetei.

Secretarul de stat în Ministerul Comerţului şi Turismului Lucia Morariu va cere Curţii de Conturi să efectueze un control asupra întregii activităţi de anul trecut a fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism (ANT).

"La sfârşitul anului trecut, departamentul de promovare din cadrul fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism, în prezent structură a ministerului, a contractat şi plătit cinci clipuri publicitare TV pentru promovare internaţională, în valoare de 1,3 milioane de euro. La solicitarea mea, am primit o casetă şi nişte CD-uri care pe patru calculatoare nu au funcţionat cu sonor. Aceste clipuri nu au fost folosite niciodată, iar preţul plătit este de cel puţin cinci ori mai mare decât suma pe care ar fi plătit-o o firmă privată pentru aceste servicii", a declarat Lucia Morariu, citată de Mediafax. Aceasta este hotărâtă să ceară Curţii de Conturi efectuarea unui control asupra întregii activităţi de anul trecut a fostei Autorităţi Naţionale pentru Turism (ANT). O a doua măsură constă, potrivit oficialului, în declararea ca şi vacante a tuturor celor 15 posturi de la direcţia de promovare din cadrul ministerului. Angajaţii respectivi vor avea însă posibilitatea să fie reconfirmaţi în posturi, în urma unui concurs.

Licitaţia pentru difuzarea clipurilor a fost anulată

Contactaţi de "Adevărul", oficialii instituţiei au declarat că spoturile publicitare contractate şi plătite la sfârşitul anului trecut nu au fost difuzate, întrucât nimeni nu a câştigat licitaţia. "Aceasta a fost organizată, dar a fost anulată", a precizat Noemi Hagan, consilier în cadrul Ministerului Comerţului şi Turismului.

În afară de problema generată de acest spot, secretarul de stat Lucia Morariu consideră că mare parte din ceea ce se făcea în minister sub denumirea de promovare era conceptual greşit.

Clipurile publicitare nu au fost folosite niciodată, iar preţul plătit este de cel puţin cinci ori mai mare decât suma pe care ar fi plătit-o o firmă privată pentru aceste servicii
Lucia Morariu,
secretar de stat în Ministerul Comerţului şi Turismului

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite