Promovarea bunului- simţ, noul trend media

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Promovarea bunului- simţ, noul trend media
Promovarea bunului- simţ, noul trend media

Din ce în ce mai multe televiziuni şi posturi de radio apelează la segmentul de populaţie imun la virusul mitocăniei pentru a readuce bunul-simţ în prim-plan.„Atlasul de mitocănie urbană“ realizat de radio Guerrilla şi campania „Bunul-simţ salvează vieţi“ de la Prima TV sunt două dintre aceste iniţiative media.

Prin campaniile care promovează bunul-simţ, diverse personalităţi media încearcă, pe calea undelor sau direct în stradă, să promoveze ideea unui spaţiu civilizat şi european. „Campania de bun-simţ“ din sezonul trecut al emisiunii Apropo TV, prezentată de Andi Moisescu, a fost cea care a dat startul.

În prezent, sunt în derulare campanii precum „Jos pălăria“ de la Pro TV, „Te scăpăm de gunoaiele din maşină“ de la Europa FM, „Bunul- simţ salvează vieţi“ de la Prima TV  sau „Păstrează-ţi bunele maniere în trafic“, realizată de Radio Bucureşti.

Cea din urmă îşi propune să convingă atât şoferii, cât şi pietonii să-şi stăpânească instinctele şi să conştientizeze necesitatea unei atitudini civilizate pe străzi şi pe şosele.

Vor avea sau nu succes?

Adrian Bucur, prezentatorul ştirilor de la Prima TV şi un susţinător al iniţiativelor de acest gen, este de părere că schimbarea pentru care pledează nu este ideală, ci cât se poate de realizabilă. „Dacă ­n-am crede în puterea schimbării, atunci n-am mai face niciun demers de acest gen“, spune acesta. Bucur „militează“ în prezent pentru un mediu mai curat, prin campania pe care o susţine la Prima TV.

Pentru Mihai Dobrovolschi, dj-ul de la radio Guerrilla care promovează categorisirea mitocanilor şi implicit „extirparea“ lor, misiunea nu pare atât de uşoară. „Sigur nu are cum să se schimbe ceva vizibil. Nu o să vezi de mâine, pe stradă, oamenii fiind mai buni unii cu alţii sau mai politicoşi chiar şi cu ei înşişi. Sper mai mult într-un «butterfly effect», într-o acţiune mică ce, prin complicate procese sociale, ajunge puternică“, declară el.

Lui Dobrovolschi îi este şi mai clar că pentru ca astfel de campanii să aibă un final fericit, trebuie lucrat cu mulţimile de oameni de care depinde, în fond, ­bunăstarea societăţii.

„Bunul simţ înseamnă regulile de convieţuire, scrise sau nu, pe care un grup de oameni le-au făcut cu gând bun. În momentul în care doi oameni senini hotărăsc, zâmbind, pe ce parte a trotuarului să circule – acesta este bunul simţ“, crede Dobro.

A face bine prin bun-simţ

Dobrovolschi este încântat de cum a fost primit «Atlasul» de public. „Este superb, e dătător de speranţă. Vânzări-record, mii de e-mailuri. Ştii ce-a fost cel mai emoţionant pentru mine? La Bookfest dădeam autografe pe «Atlas». Şi am văzut copii care mi-l întindeau deschis pentru a-l semna, împinşi probabil de la spate de părinţi. O să fiu un pic patetic, dar unii părinţi aveau lacrimi în ochi. Serios. Aveau o speranţă că o să li se împlinească copiilor ce le-am scris: să trăiască într-o lume în care oamenii îşi fac bine prin bun-simţ“, povesteşte el.

Şi Adrian Bucur a primit feedback de la publicul Prima TV. „Campania se bucură de un real succes, telespectatorii ne-au trimis foarte multe e-mailuri şi imagini cu zone poluate din România, fapt care demonstrează că sunt mulţi români cărora le pasă de mediul în care trăiesc“, povesteşte Adrian.

Românii au carenţe în comportamentul lor social şi hibe majore în ceea ce înseamnă cultura civilizaţiei.Vedetele implicate în astfel de campanii sunt de părere că românul de rând nu a „gustat“ îndeajuns de multă democraţie pentru a şti cum să se comporte. „Cred că este o chestiune de timp, avem doar 20 de ani de democraţie, iar asta se vede în conduita noastră“, este de părere Adrian Bucur.

Marele defect al românilor: comunismul

„Românii nu sunt nesimţiţi interior sau structural. Sunt năuciţi! Nu au, şi aici este un pericol imens, o singură regulă asupra căreia să convină măcar o majoritate simplă. Furtul şi minciuna nu mai sunt personaje negative în România. Şi n-am fost noi niciodată foarte civilizaţi, dar comunismul a tăiat exact capul poporului, exact oamenii care ar fi putut impune câteva norme“, spune convins Dobrovolschi.

„Comunismul a năucit o mare parte a românilor, i-a lăsat învârtindu-se în gol, iar câţiva oameni care au primit de bine, de rău o educaţie trebuie să se lupte cu morile astea. Eu. Eu? Eu eram proiectat să fiu rebel, să rup tabuuri! Şi uită-te la mine şi la alţi colegi: facem campanii de bun-simţ“, glumeşte DJ-ul. Dobrovolschi spune că „Atlasul de mitocănie urbană“ a pornit „un val de luptă pentru nişte valori“.

image

Dacă n-am crede în puterea schimbării, atunci n-am mai face niciun demers de acest gen.

image


Adrian Bucur
prezentator TV

image

Eu? Eu eram proiectat să fiu rebel, să rup tabu-uri! Şi uită-te la mine şi la alţi colegi: facem campanii de bun- simţ.

image


Mihai Dobrovolschi
DJ radio Guerrilla

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite