Promotorii României au ajuns la DNA

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Scandalul declanşat de filmuleţele realizate pentru promovarea imaginii României în străinătate a ajuns la procurorii anticorupţie, care au început urmărirea penală pe numele a şase

Scandalul declanşat de filmuleţele realizate pentru promovarea imaginii României în străinătate a ajuns la procurorii anticorupţie, care au început urmărirea penală pe numele a şase persoane de la fosta Autoritate Naţională pentru Turism. DNA verifică modul în care s-a desfăşurat licitaţia pentru realizarea a cinci videoclipuri pentru promovarea României.

Firma câştigătoare Smart Advertising a primit 1,3 milioane de euro, iar videoclipurile nu au fost niciodată difuzate, mai ales că unul dintre ele conţinea un spot absolut năucitor - "Haideţi să muşcăm o bucată din România".

Alte două firme participante la licitaţie au fost eliminate, deşi preţul cerut de acestea pentru realizarea videoclipurilor era de aproximativ cinci ori mai mic decât cel solicitat de Smart Advertising. ANT a încheiat cu firma câştigătoare un contract valabil numai şase zile, între 21 şi 27 decembrie 2006.

DNA a percheziţionat calculatoarele

De altfel, DNA a obţinut mandate de percheziţie, la finele lunii trecute, de la Judecătoria Sectorului 1, pentru "a intra" în calculatoarele lui Traian Iorgulescu, precum şi ale membrilor Comisiei de licitaţie: Crina Alexandra Chiriac, Elena Sorina Paul, Mirela Puscoi, Cristina Motorga (fosta şefă a Departamentului de Promovare al ANT - n.r.) şi Ileana Vlădoiu.

"Percheziţionaţii" erau însărcinaţi cu primirea produselor pentru care s-au plătit 1,3 milioane de euro din banii statului. În final, filmuleţele nu au mai fost difuzate, întrucât chiar cei care atribuiseră contractul au realizat că acele videoclipuri nu aveau nicio legătură cu promovarea României peste hotare. Mai mult, filmuleţele nu aveau… sonor.

Bani mai mulţi pentru nimic

Pentru finalizarea videoclipurilor s-a cerut o suplimentare de la bugetul de stat cu 60 la sută. Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale, Ovidiu Silaghi, a declarat că se felicită că acele cinci clipuri nu au fost difuzate, pentru că "numai promovarea României ca destinaţie turistică n-ar fi reuşit să o facă". "Acolo s-a cheltuit într-adevăr o sumă impresionantă pentru nimic, un milion şi jumătate de euro. Nici nu am fi aflat atât de repede de această mare măgărie dacă nu ni s-ar fi cerut suplimentarea sumei cu 60% pentru finalizarea clipurilor".

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite