"Prinţul asfaltului" falimentează CJ Braşov

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Privatizare păguboasăÎn 2004, aleşii judeţeni au preferat realizarea unei noi firme, Vectra General Construct, unde Butuza, prin Vectra Service, deţinea 51%, iar restul era asigurat de Consiliul


Privatizare păguboasă
În 2004, aleşii judeţeni au preferat realizarea unei noi firme, Vectra General Construct, unde Butuza, prin Vectra Service, deţinea 51%, iar restul era asigurat de Consiliul Judeţean ca aport în natură, prin activele CCG. Ulterior, acţiunile Consilului Judeţean urmau să fie răscumpărate de Vectra Service cu aceeaşi sumă pe care a ofertat-o şi Strabag. Lucrurile nu au decurs aşa cum au sperat consilierii.
În urmă cu câteva luni, consilierul judeţean Elisaveta Popa denunţa faptul că privatizarea cu firma Vectra este păguboasă pentru Consiliul Judeţean: "Din câte am văzut în acte, patrimoniul CCG a fost subevaluat, iar preluarea s-a făcut pe baza unei expertize confidenţiale, în textul căreia evaluatorul spune că nu îşi asumă nici o răspundere şi precizează că n-a uzat de preţul de piaţă. În schimb, activele Vectra Service au fost estimate la valoarea de piaţă la momentul respectiv".
Vectra a "căpuşat" fosta regie de drumuri
Preşedintele CJ, Aristotel Căncescu, spune că el a fost pentru privatizarea cu Strabag, dar la momentul votului, după consultarea cu liderii politici, a acceptat varianta Vectra. După ce noua societate a început să funcţioneze, a reuşit să realizeze un profit de nici un miliard de lei anul trecut. După primul semestru 2006, Vectra General Construct a depus un bilanţ contabil cu pierderi de 2,376 milioane lei noi. Cât despre plata sumei de 1,1 milioane de euro, acest lucru nu s-a întâmplat.
Raportul unui audit dezvăluie nereguli. Pe scurt, Vectra Service a "căpuşat" fosta regie judeţeană de drumuri. Astfel, firma lui Butuza achiziţiona materiale (asfalt, pietriş etc.) şi închiria utilaje de la firma mixtă cu 15-20% mai ieftin faţă de tarifele practicate la terţi, în contextul în care acesteia i s-a desfiinţat serviciul de producţie, ofertare, contractare, activitate preluată de firma lui Butuza. Mai mult, angajaţii firmei mixte au fost folosiţi la lucrările de la ocolitoarea Braşovului şi pe DN1A, plătiţi de firma mixtă, dar banii erau încasaţi de Vectra Service. Butuza nu a plătit nici măcar chirie pentru cele 17 utilaje pe care le-a adus ca aport la capitalul social al firmei mixte, dar le-a folosit în interesul SC Vectra Service.

Societate



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite